احسان الله مشتاق روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت : روند انجام شخم زمستاته در سطح 10هزار و 700 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به خوبی درحال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان اسفند شخم اولیه به اتمام برسد و اراضی شالیزاری بتدریج آماده برای عملیات نشاکاری شوند.
وی خاطرنشان کرد :از کشاورزان انتظار می رود با توجه به بارندگی های مناسب و فراوان شخم اولیه شالیزارها را برای استفاده از آبهای سطحی انجام دهند تا از ذخایر آبی استفاده بهینه بعمل آید.
وی یادآورشد :درشهرستان رودسر 13هزار بهره بردار در تولید برنج اشتغال دارند و از این راه امرار معاش می کنند و میانگین تولید شلتوک در این شهرستان 55 هزارتن است که بیش از 60درصد آن تبدیل به برنج سفید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی رودسر تصریح کرد :در این شهرستان ارقام محلی و پرمحصول برنج همچون دیلمانی ،هاشمی ،علی کاظمی و خزر کشت می شود.
مشتاق گفت: خزانه گیری در شالیزارهای شهرستان رودسر انجام شده است و نشاء محصول برنج از نیمه اول اردیبهشت ماه در این شهرستان آغاز می شود.
شهرستان رودسر از جمله شهرستانی هایی در شرق استان گیلان که شالیزارهای آن از آب رودخانه های جاری از ارتفاعات بالا آبیاری می شوند و خارج از حوزه آبخور سدسفیدرود قرار دارد.
اخیرا در منطقه رحیم آباد این شهرستان سومین سدبتنی استان گیلان ( سد مخزنی پلرود) با حجم مخزن 132میلیون مترمکعب آب در حال ساخت است که با ساخت آن، امکان آبیاری 27 هزار هکتار اراضی شالیکاری و باغ های شهرستان های رودسر و املش فراهم می شود.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.