به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه رفیعی عصر دوشنبه در جلسه دیدار جمعی از زنان فعال گیلان با استاندار در رشت افزود: حضرت فاطمه (س) برای حاکمیت و شایسته سالاری و حقانیت از جان گذشت و در تاریخ، الگوی حق طلبی نه تنها برای زنان بلکه برای همه عدالت طلبان شد.
وی تصریح کرد: آنچه که حضرت فاطمه(س) را به این مقام شامخ رساند، دین باوری، درک درست و عمل به موقع به دستورات الهی بود؛ چراکه فاطمه (س) خدایی را باور داشت که همه زنان و مردان را مخلوق خود نامید و نسبت به جامعه وظیفه مند بود.
رفیعی با اشاره به وضعیت زنان استان گفت: نیمی از جمعیت استان شامل یک میلیون و 263 هزار و 99 نفر را بانوان تشکیل می دهند و در حال حاضر 25 نفر عضو شورای شهر، 220 نفر عضو شورای روستا و 136 دهیار در روستاهای استان زن هستند.
وی گفت: همچنین یک بخشدار، یک معاون فرماندار و 2 مدیرکل ستادی در استان از بانوان هستند و از 269 مدیرکل و سایر مدیران و معاونان استان، 53 نفر از بانوان در پست های میانی و پایه مشغول خدمت هستند و کمتر 20 نفر، معاون ادارات کل و برخی ادارات دیگر هستند.
رفیعی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس بررسی معاونت زنان ریاست جمهوری، نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان در کشور رتبه هشت از نظر سکونت و از نظر تفکیک جنسیتی در فواصل 15 تا 29 سال، رتبه دو کشوری است.
وی ادامه داد: از نظر نرخ اشتغال زنان چه به تفکیک سکونت و چه جنسیتی، نیازمند توجه مسئولان اجرایی هستیم و زنان بیکار دارای سطح سواد عالی، هنوز منتظر فرصت های لازم هستند.
وی رضایتمندی زنان گیلانی از زندگی را مطلوب و بالا نسبت به میانگین کشوری دانست و افزود: انتظار می رود شاهد خبرهای امیدبخش برای مطالبات همه بانوان و تلاشگران گیلانی باشیم.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.