به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان اظهار داشت: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه و امام زادگان به قطب فرهنگی و خدمات رسانی مطلوب و شایسته به مسافران و زائران اجرا می شود.
وی با بیان این که طرح آرامش بهاری در استان گیلان از 25 اسفندماه جاری آغاز و تا پانزدهم فروردین سال آینده ادامه می یابد، افزود: بر اساس نظرسنجی های انجام شده، اجرای این طرح طی سال های گذشته مورد استقبال مسافران و زائران نوروزی قرار گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اظهار داشت: در اجرای این طرح بیش از سه هزار نفر از اعضای هیات امنا، مدیران مراکز فرهنگی قرآنی، خادمان رسمی و افتخاری به منظور ارایه شایسته ترین خدمات به زائران و مسافران نظارت و همکاری های لازم را دارند.
وی با بیان این که در اجرای طرح آرامش بهاری در استان گیلان 250 مبلغ بومی و غیربومی اعزامی از قم همکاری دارند، خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح اقدامات مختلف فرهنگی و خدماتی مختلفی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: برپایی خیمه های معرفت با حضور روحانیون باتجربه، کارآزموده و آموزش دیده، غرفه کودکان و نوجوانان، مشاوره در حوزه های مختلف تربیت فرزند، همسرداری، رفع اختلافات خانوادگی و آسیب های اجتماعی، برگزاری برنامه ویژه سال تحویل از برنامه های فرهنگی در اجرای طرح آرامش بهاری در گیلان است.
حجت الاسلام و المسلمین علیزاده بیان داشت: اسکان موقت در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان، نظافت محیطی و آماده سازی امام زادگان و 70 سوئیت و زائر سرا، راه اندازی ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان نیز از برنامه های خدماتی در اجرای این طرح است.
استان گیلان دارای بیش از 940 بقعه متبرکه است.
7286 /6030 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.