فرماندار بندر انزلی بر لزوم مبارزه جدی با انواع مواد مخدر با رویکرد اجتماع محور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، میرشمس مومنی‌زاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور محمدحسین شاه‌کوهی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد بر لزوم مبارزه جدی با انواع مواد مخدر با رویکرد اجتماع محور تاکید کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر امری دو وجهی است. اول آنکه اعتیاد مشکلاتی برای خانواده‌ها و جامعه ایجاد می‌کند و دوم اینکه پدیده اعتیاد خود منشاء خیلی از آسیب‌های دیگر در جامعه است.

وی با اشاره به پدیده طلاق اظهارداشت: به استناد آمارهای موجود 34 درصد طلاق‌ها در کشور ناشی از اعتیاد است و در این رابطه 60 درصد تقاضا از سوی بانوانی است که همسران‌شان معتاد هستند لذا اگر با این پدیده خانمان سوز به‌طور جدی مبارزه کنیم در واقع با خیلی از معضلات و آسیب‌های دیگر اجتماعی مبارزه کرده ایم که طلاق فقط یکی از آنهاست.

فرماندار انزلی افزود: اگر آمار ابتلا به اعتیاد را کاهش دهیم، آمار خیلی از جرائم و بزهکاری‌ها در حوزه های دیگر را کاهش می‌دهیم. به این جهت مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم و حیاتی است و همه باید آن را جدی بگیرند.

مومنی‌زاده با اشاره به آمار معتادان گفت: خانواده‌های بسیاری در آتش این معضل می‌سوزند که عدد آنها رقم بسیار سنگینی است و ضرورت دارد با توجه به خطری که از این جهت جامعه را تهدید می‌کند جدی‌تر در این مبارزه وارد شویم. البته در این راستا بحث پیشگیری را بر مقابله مقدم بدانیم و توجه داشته باشیم که قدم اول در پیشگیری آموزش است. 

فرماندار بندرانزلی بر لزوم بهره‌گیری از ابزار و امکانات روز و متنوع در امر آموزش و پیشگیری تاکید کرد و ادامه داد: نتیجه و خروجی عملکرد و فعالیت‌ها و میزان تاثیرگذاری آنها نیز بسیارمهم است که باید مستمر سنجش و نتایج آن نیز کنترل شود. نتیجه اقدامات باید منجربه کاهش ورودی به عرصه اعتیاد و افزایش خروجی از این عرصه باشد.

در ادامه این جلسه دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با ارائه آمار سطح زیر کشت خشخاش در جهان به هجمه گسترده سوداگران مرگ اشاره کرد و گفت: مواد مخدر چهارمین بحران جهانی است و همه دنیا را تهدید می‌کند. همچنین چهارمین عامل مرگ و میر در ایران است که روزانه 10 نفر را به کام مرگ می‌کشاند و همچنین چهارمین رتبه کسب درآمد غیرقانونی بالا را به خود اختصاص داده و این نشان از آن دارد که سوداگران مرگ جز به ثروت اندوزی به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

محمدحسین شاه‌کوهی افزود: دولت تدبیر و امید ابتدای کار خود بحث اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داد زیرا برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز چاره‌ای جز آگاهی‌بخشی و  پیشگیری نیست تا بتوان کاهش تقاضا را بوجود آورد و در این مسیر وجود تشکل‌های مردم نهاد بهترین فرصت برای دست‌یابی به این هدف است. 

شاه‌کوهی با اشاره به لزوم اقدامات آموزشی و فرهنگی و افزود: استفاده از معلمان متعهد و با نفوذ در مراکز آموزشی برای ارتقای سطح دانش و توانمندسازی دانش‌آموزان از برنامه‌هایی است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته و تاکنون 186 هزار جلد کتاب آموزشی در مقابله با اعتیاد در سه مقطع تحصیلی به چاپ رسیده تا در آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان با خطرات مواد مخدر، استفاده شود.

وی مهارت فرزندپروری در جامعه در مهد خانواده را از ضروریات عنوان کرد و افزود: امروز دشمن مواد مخدر را سلاحی برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی قرار داده و جامعه دانش‌آموزی مهمترین هدف دشمنان است که باید آن را از این خطر دور نگه داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.