عامل اصلی نابود شدن تدریجی کره زمین ما انسان ها هستیم؛ انسان هایی که با نوع کردار و رفتارمان باعث آسیب جدی به این کره خاکی می شویم.
ما انسان ها برای اینکه در این دنیا بتوانیم آینده را برای خودمان بسازیم ( خصوصا ما نوجوان ها و جوان ها) باید هریک از ما ، ماهیانه یک درخت یایک گل بکاریم یاحداقل از آنها نگهداری و به گیاهان آب بدهیم تامحیط زیست بسادگی از بین نرود.
باید بیاموزیم که وقتی برای تفریح به دامان طبیعت می رویم و آتشی را که برای پخت وپزغذا روشن می کنیم درپایان باید آن را به درستی و بادقت خاموش کنیم تاباعث ایجاد آتش سوزی درمحیط زیستن شویم؛ همچنین کوچک و بزرگ باید یاد بگیریم که روی چمن ها و گیاهان راه نرویم و به آنها آسیب وارد نکنیم تازیبایی های محیط زیست ازبین نرود!
همه باید قبول کنیم که ما انسان ها ایجادکننده هوای آلوده در کره زمین هستیم، پس باید در رفتار خود تجدیدنظر کنیم و اجازه ندهیم از طریق آلودگی زیست محیطی باعث ایجاد انواع بیماری ها و امراض شویم.
روزانه درهمه رسانه ها و خصوصا فضای مجازی می خوانیم و می شنویم که هوای تهران وبرخی شهرهای بزرگ کشور شدیداً آلوده است و مردم مریض شده اند و خیلی از مشکلات دیگر؛ اما هیچکس خودش را مقصر نمی داند!
گوینده خبر در تلویزیون اعلام می کند که باماشین به صورت تک سرنشین درشهرها تردد نکرده و از وسایل نقلیه عمومی برای رفت وآمد استفاده کنید، این درحالی است که خود فرد گوینده بعد از اتمام اخبار برای رسیدن به منزلش با اتومبیل شخصی و به صورت تک سرنشین راه راطی می کند! باور کنید اگر هریک از ما فقط به خودمان آموزش دهیم، میتوانیم با الگوسازی رفتارمان را به دیگران منتقل کنیم.
در پایان یادآور شوم که در هفته درختکاری قرارداریم، یادمان باشد برای زنده ماندن خودمان و برای ازبین نرفتن نسل حیوانات و جانوران باید یک نهال بکاریم وقتی هریک از ما نهالی می کاریم، انگار که به یک فقیر غذا داده یا یک نوزادی متولد شده که قرار است برای جامعه اش در آینده مفید باشد؛ پس بیایید از امروز شروع کنیم به کاشتن نهال، درخت و گل و نگهداری از آنها و کوشا بودن در حفظ آنها. هفته درختکاری مبارک باد.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.