فرماندارشهرستان‌مرزی بندر آستارا گفت: روابط‌عمومی، پارکینگ نیروهای از رده خارج نیست و مدیری موفق است که بتواند از یک فرد توانمند و پویا در این حوزه بهره بگیرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان آستارا اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، حوزه روابط عمومی را پارکینگ نیروهای از رده خارج نبینند، بلکه کار تعریف شده این حوزه، بسیار ارزشمند و ظریف است و مدیری موفق خواهد بود که روابط‌عمومی‌توانمندتر از خود در این حوزه بکار بگیرد و همچنین از مدیران می خواهم به نقش روابط عمومی ها واقف باشند. آنها نقش هماهنگ‌سازی وظایف سازمانی دستگاه مربوطه را با مردم دارند، روابط عمومی مشاور ارشد حوزه اجرایی شماست و مدیران روابط عمومی باید خلاق ترین آدم ها در دستگاه‌ها باشند.

وی با اشاره به نقش روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی گفت: کار روابط عمومی، برجسته سازی رسانه ای فعالیت های سازمان مربوطه و ارتباط آن با جامعه هدف است که نقشی بسیار حایز اهمیت است و مدیر ارشد سازمان باید بتواند از این ظرفیت رسانه ای بهره مندی لازم را داشته باشد.

فرماندار آستارا ادامه داد: رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند، دستگاه‌های اجرایی هیچگونه ممنوعیتی بابت اطلاع رسانی از برنامه‌های خود ندارند، چیزی به نام محرمانه نداریم، همه چیز باید شفاف با مردم در میان گذاشته شود و این سیاست دولت است.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان گفت: اگر تا الان روابط عمومی نداشته اید، از بین افراد خوشفکر و دارای انگیزه، رابط توانمندی را انتخاب کنید ما نیز تلاش می‌کنیم در ابتدای سال آینده یک کارگاه آموزشی جهت توانمندسازی آنها برگزار نماییم.

وی با بیان اینکه ظرفیت های زیادی در آستارا نهفته است، گفت: تنها شهرستانی هستیم که هر دو رسانه رسمی حاکمیتی یعنی سازمان صدا و سیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی در آن صاحب دفتر مستقیم هست، در کنار آنها هم رسانه های مکمل حضور دارند، رسانه‌های بخش خصوصی و نیمه دولتی مثل خبرگزاری‌های ایسنا، فارس، مهر، تسنیم، شبستان و یا رسانه‌های مکتوب که تعداد آنها در شهرستان قابل توجه است، علاوه بر اینها امروزه با وفور شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم که سرعت انتشار اخبار را بسیار افزایش داده اند و خوشبختانه در آستارا هم تعدادشان کم نیست و مورد توجه هم قرار دارند.

فرماندار آستارا تأکید کرد: با همه این احوال سه مولفه مهم خبری یعنی سرعت، دقت و صحت در رسانه های بخش حاکمیتی به درستی اجرا می‌شود و هرگز اعتبار خبر را قربانی سرعت عمل نمی‌کنند، از همین رو به نسبت سایر رسانه ها قابل اعتماد ترند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها باید با بیان چالش‌های موجود، مدیران را به سمت پاسخگویی بکشاند، موضوعات باید برجسته سازی شود تا راه حلی برای برون رفت از آن پیدا کرد.

وی افزود: در واقع فضاسازی‌های منفی علیه مدیران بخاطر خلا اطلاع رسانی است، این ضعف ساختاری خود دستگاه است که نتوانسته با مردم و جامعه مخاطب ارتباط برقرار کند که باید تلاش از این ظرفیت استفاده ‌کند.

به گفته رنجکش؛ کار دولت بر روال شفاف سازی است و تاکید می کند هرچه هست با مردم در میان بگذارید، حال با توجه به مجموعه ظرفیت‌هایی که در شهرستان وجود دارد اگر محرومیت ها ادامه یابد مقصر مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی تأکید کرد: از سال آینده همه دستگاه‌ها باید یک نفر را به عنوان روابط عمومی معرفی کنند در واقع دستگاه ها خدمات خودشان را مطرح نمی‌کنند بلکه کارکردهای دولت را منعکس می نمایند و اگر خللی وجود دارد ضعف سیستم است، سیستمی که خود شما مدیر آن هستید، چرا که دولت هزینه‌های اجرایی اش را پرداخت کرده است، بنابراین مراودات رسانه‌ها با دستگاههای اجرایی بستگی به نگرش مدیران دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.