استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم هیچ مرجعی پایش را از حد گلیم خود درازتر کند، گفت: هیچکس حق ندارد از جایگاه خود سوء‌استفاده کند

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه همه مسائل جامعه به جوانان مربوط است، گفت: باید در همه عرصه‌های تصمیم‌گیری جامعه، سهم جوانان دیده شده و از ظرفیت‌شان بهره مند شد.

وی با اشاره به کمیته‌های ۴۸ گانه در استان گفت: لازم هست در همه کمیته‌های فعال استان یک جوان متخصص نیز گماشته شود تا در فرایند تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند.

استاندار گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان، خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری و تیم دولت بر استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان تاکید موکد دارند، اقدامات خوبی صورت گرفته اما یقینا کافی نیست و باید با جدیت ادامه پیدا کند.

سالاری افزود: اگر حضور جوانان در لایه‌های مدیریتی بیشتر شود، فعالیت بخش‌های خصوصی و جوان به لحاظ ارتباط‌گیری مؤثر بیشتر خواهد شد و این امر زمینه‌ساز شکوفایی بیشتر در حوزه‌های مختلف مدیریتی می‌شود.

برخی همچنان کار کردن با هم سن و سال‌های خود را ترجیح می‌دهند

وی تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها برای به‌کارگیری از جوانان در لایه‌های مدیریتی خوب عمل کرده‌اند اما برخی همچنان کار کردن با هم سن و سال‌های خود را ترجیح می‌دهند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به وضعیت خانه‌های جوان در گیلان، تاکید کرد: اماکنی که سال‌های گذشته برای راه‌اندازی خانه‌های جوان تعبیه شده بودند، مجدد در اختیار جوانان قرار گیرند تا در قالب‌های مختلف همچون فعالیت سمن‌ها نقش‌آفرینی شود.

صرفا استخدام جوانان در بخش‌های دولتی پاسخگو نیست

سالاری با تأکید بر اشتغال‌آفرینی جوانان بیان کرد: صرف استخدام جوانان در بخش‌های دولتی پاسخگو نیست و باعث سنگین‌تر شدن دستگاه‌های اجرایی می‌شود. در برخی اداره‌ها سنگینی و تراکم کارکنان خود سبب کاهش کارآیی‌شان می‌شود.

اجازه نمی‌دهیم هیچ مرجعی پایش را از حد گلیم خود درازتر کند

وی با تأکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم هیچ مرجعی پایش را از حد گلیم خود درازتر کند، گفت: هیچ‌کس حق ندارد از جایگاه خود سوء‌استفاده کند؛ برخی‌ها افراد با ظاهری آراسته، برخوردهای سلیقه‌ای و جناحی کرده و چوب لای چرخ می‌گذارند. همه باید بدانند قانون حدود را مشخص کرده است.

جوانان با شهامت گام بردارند

استاندار گیلان با بیان اینکه جوانان می‌توانند مشکلات را حل کنند، اظهار داشت: جوانان با شهامت گام بردارند و اجازه ضربه زدن به مملکت را ندهند. جوانان می‌توانند همان‌گونه که ایام جنگ مدافع ارزش‌ها و میهن در برابر تجاوز بیگانه بودند، امروز نیز مدافع تجاوز به مصالح هم نوعان‌شان باشند.

 سالاری با بیان اینکه جوانان اجازه ندهند هیچ‌کس به توسعه، رفاه، سرنوشت و حیثیت افراد جامعه ضربه بزند، اظهار کرد: برخی‌ها برای دفاع از جناح یا گروهک سیاسی خود رفتارهایی بروز می دهند که دور از اخلاق اسلامی و شإن انسانی است و به کل جامعه آسیب می‌رساند و جوانان بار سنگینی برای رفع این ناملایمات از جامعه دارند.

توصیه می‌کنیم کسی به حیثیت و آبروی افراد هتک حرمت نکند

وی با اشاره به بداخلاقی برخی رسانه‌ها در جامعه بیان کرد: ابتدا توصیه می‌کنیم کسی به حیثیت و آبروی افراد هتک حرمت نکند. همچنین معتقدم راه‌حل این معضل بستن رسانه نیست. رسانه آزاد است و ما هستیم که می‌توانیم با عکس‌العمل مناسب، رسانه بداخلاق را به تغییر رویه سوق دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.