به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزشی عالی در استان گیلان طبق اعلام ساعت قبلی ، با 45 دقیقه تاخیر، با قرائت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.
بعد از سخنرانی احمد رضی رئیس دانشگاه و بعد مصطفی سالاری استاندار گیلان، نوبت به محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری رسید. او در ابتدا بیان کرد: خیلی کوتاه از عمر به ظاهر بلند ، می گذرد و در این مدتی که در این مراسم بودم، مروری بر گذر عمرم داشتم؛ از دوم فروردین سال 32 خاطره ای ندارم، بیشتر خاطراتم از سال 36 زمانی که سه چهار ساله بودم، است؛ یک دور به سرعت این زمان ها را مرور کردم.
وی خاطر نشان کرد: خرداد سال 51 را به خاطر آوردم، در دبیرستان شهید بهشتی دیپلم ریاضی را گرفتم، دوران حضورم در آموزش عالی همراه بود برای فرصت تدریس خصوصی درس ریاضی؛ چهار دوره فعالیت من به عنوان نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هم چقدر زود گذشت.
وی با اشاره به تلاش همیشگی خود بیان داشت: به عنوان اندوخته زندگی هدیه من به دانشجویان این است که بین خودشان و چیزی که فراتر از آنها در جامعه است، همواره نقش شان را در جامعه پیدا کنند؛ روزی شما اداره کشور را بر عهده می گیرد، به نحو شایسته بیاموزید تا زمانی که سر کار قرار گرفتید و بار مسئولیت بر دوش شما سنگینی کرد، به درستی آن را به سرانجام برسانید.
نوبخت ادامه داد: مسئولیت راهبری و رصد توسعه کشور بر حسب یک ابلاغ رسمی از سوی منتخب شما مردم که در دولت یازدهم و دوازدهم به بنده سپرده شده، خیلی بار سنگینی را احساس می کنم.
برش کیک، رونمایی از تمبر و نماد پنجاه سالگی فعالیت آموزش عالی در استان گیلان ، قدردانی از معاون رئیس جمهوری به دلیل حمایت او از آموزش عالی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
حضور پرشور عکاسان خبری از خبرنگاران گرفته تا عکاسان روابط عمومی های دانشگاه های استان گیلان مانع دیدن برخی از صحنه های این مراسم از سوی مدعوین شد.
در این مراسم یاد و خاطره ابریشم چیان از خیرین دانشگاه گیلان که دار فانی را وداع گفته و مراسم تشییع پیکر او شنبه آینده برگزار و در دانشگاه گیلان به خاک سپرده می شود، نیز گرامی داشته شد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.