به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری غروب پنجشنبه در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در استان اظهار کرد: هیچ عاملی نمی تواند اشتغالزایی را در گیلان محدود کند؛ در نوع کارهای از جمله مناسب با محیط زیست و منابع طبیعی ، منابع داخلی استان کاملا کفایت می کند و نیاز به ظرفیت های دیگر ندارد که البته این به این معنی نیست که از سایر ظرفیت ها در بیرون بهره نگیریم.
سالاری با اشاره به توجه دولت در بخش اشتغالزایی و اختصاص بودجه برای ایجاد فرصت های شغلی جدید در سال آینده تصریح کرد: این که چگونه از حمایت ها و منابع برای رشد و توسعه استان استفاده کنیم، به همه ما ربط دارد و هیچ دستگاهی نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد.
وی با بیان تشکیل کمیته 48 گانه در استانداری گیلان بیان داشت: در این کمیته از دانشگاهیان به عنوان عضو ثابت و از نظرات آنها بهره گرفته شده و از نخبگان نیز استفاده می کنیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه می توانیم جهش های خوبی در سال آینده داشته باشیم، اظهار کرد: بسترسازی اجتماعی کار همه و ایجاد محیط امن سرمایه گذاری کار مهم ما در این استان است.
وی با اشاره به نعمت های خدادادی و انسان های فرهیخته و تمدن غنی در گیلان خاطر نشان کرد: تلفیق ، هم افزایی و درست پیوند دادن این دو مواهب الهی و منابع انسانی فرهیخته در کنار همدیگر می تواند ما را به هدف خوبی برساند.
وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها تصریح کرد: دانشگاه ها در کنار آموزش و پروهش بایستی یک گام جلوتر گذاشته و در کارآفرینی نقش آفرینی کنند.
بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
همچنین دانشگاه گیلان دارای پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی است.
2007/ 7286
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.