به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار حسین خانزادی روز پنجشنبه در مراسم دانش آموختگی دانش آموزان مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت، دریا را برای هر کشوری فرصتی بسیار ارزشمند در راستای نیل به پیشرفت و تمدن دانست و افزود: کشورهای زیادی هستند که قدرت های معناداری در دنیا محسوب می شوند اما دریای معنادار و ارزشمندی را در دست و پیرامون خود ندارند.
وی ادامه داد: در طول تاریخ دریانوردی، برخی قدرت های استکباری با بهره گیری از دریا و ظرفیت های آن منافع نامشروعی کسب کردند و به نوعی دریا را به انحصار خویش درآوردند؛ اگر به منطقه بزرگ اقیانوس هند بنگرید، با وجود اینکه این منطقه 36 کشور را در پیرامون خود دارد، اما به غیر از ایران و چند کشور انگشت شمار، کشورهای دیگر حضور معناداری در دریا ندارند.
دریادار خانزادی بهره مندی از منافع و ظرفیت های دریا را نیازمند قدرت و داشتن قدرت را نیازمند دانش دانست و با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اقتدار برای هر کشور گفت: اقتدار در دریا در قالب قدرت دریایی، تجلی و معنا می یابد و توانایی یک ملت برای بهره مندی از دریا، بهره گیری از منابع در اختیار است.
وی همچنین با تاکید بر لزوم بهره گیری از تجهیزات، فناوری و نیروی انسانی، به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه ملت ایران اشاره و اضافه کرد: بایستی با اتکاء به ظرفیت ها، توان داخلی و نیروی انسانی تجهیزات را بدست آوریم.
دریادار خانزادی شاخصه نیروی انسانی ایران را برخورداری از ایمان، شجاعت و دانش ذکر کرد و گفت: دشمن در تلاش است بین نظام اسلامی و ملت ما ، گسستگی بوجود آورد و برای رسیدن به این برنامه شوم، از ابزاری همچون فضای مجازی استفاده می کند.
دریادار خانزادی به دانش آموختگان مرکز تخصص های دریایی رشت توصیه کرد: قدر این لباس که امروز بر تن کرده اید و مفتخر به کسب درجه شده اید را بدانید چراکه شما نقطه اتکای ملت بزرگ ایران و فرمانده معظم کل قوا در دریاها هستید.
فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت نیز در این مراسم گفت: دفاع هوشمندانه از استقلال کشور و مرزهای جغرافیایی و دریایی، زمانی می تواند محقق شود که نیروها علاوه بر ولایت مداری، از نظر علمی و اخلاقی، خود ساخته و با روحیه ایثار و شهادت آماده باشند و این مرکز در همین راستا، آموزش های خود را انجام می دهد.
امیر دریادار دوم احمدرضا شهیدی افزود: در حال حاضر 70 درصد کارکنان نیروی راهبردی دریایی ارتش در این مرکز آموزش می بینند و توانمندی آنان در وظایف محوله، موجب شگفتی همگان شده است.
منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گیلان، دارای دو مرکز بزرگ آموزشی شامل مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت و مرکز آموزش تکاوری منجیل است و افراد آموزش دیده در این مراکز، در عرصه دریاهای آزاد حضور فعال دارند.
فرماندهی منطقه چهارم نداجا نیز در شهرستان بندرانزلی مستقر است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.