به گزارش خبرنگار ایرنا خرمن اورتگا آلمیدا روز چهارشنبه در دیدار با استاندار گیلان در رشت افزود: از اینکه در ایران هستم، خیلی خوشحالم و ما نیز همچون شما قومیت های مختلفی در کشورمان داریم از این رو تصور می کنم که از یک ملت هستیم.
وی آلودگی های زیست محیطی را یک مشکل جهانی خواند و گفت: آموزش مردم بسیار مهم است و این موضوع باید بویژه از طریق رسانه ها انجام شود.
سفیر اکوادور در ایران ورود 30 میلیون گردشگر به گیلان را قابل رقابت با کشوری همچون اسپانیا خواند و گفت: در بازار رشت، 15 نوع برنج دیدم که برایم بسیار جالب بود.
وی به تعطیلی برخی کارخانه ها نیز اشاره و اضافه کرد: چین، یک خطر برای همه بازارها بدلیل ارزان بودن کالاهایش در جهان است و بایستی جلوی آن را گرفت؛ محصولاتی که در ایران تولید می شوند، کیفیت بالایی دارند.

** استقبال استاندار گیلان از تجارب اکوادور در زمینه محیط زیست
استاندار گیلان نیز گفت: با توجه به شباهت های اکوادور و استان گیلان، از تجارب این کشور برای بهره گیری در زمینه های محیط زیستی و منابع طبیعی استقبال می کنیم.
مصطفی سالاری افزود: زمینه همکاری گیلان با این کشور بسیار است و ما نیز آمادگی داریم تجربه های خود را در زمینه های مختلف منتقل کنیم.
وی با اشاره به مواهب طبیعی و ظرفیت های گردشگری گیلان ادامه داد: این استان به لحاظ زیست محیطی، جنگل ها و تالاب های بین المللی در دنیا شناخته شده و زمینه همکاری خوبی در مسائل زیست محیطی بین ما و اکوادور می تواند فراهم شود.
سالاری با اشاره به محدوده های آبی گیلان ادامه داد: طول استان گیلان همجوار خزر است، تالاب های گیلان 30 هزار هکتار وسعت دارد و بیش از 50 رودخانه در استان داریم، افزون بر 2 هزار آب بندان انسان ساخت نیز در گیلان وجود دارد که غیر از بهره گیری در زمینه های کشاورزی، استفاده تفریحی هم از آنها می شود.
وی خاطرنشان کرد: جنگل ها ، تالاب ها و دریای خزر میراث مشترک جهانی ما هستند که وظیفه داریم به عنوان یک میراث بین المللی از آنها حفاظت کنیم و بایستی برنامه ریزی های صحیح داشته باشیم تا مردم خودشان از این پتانسیل ها حفاظت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دیگر ظرفیت های گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: این استان دارای بنادر استراتژیک است که با کشورهای همسود (CIS) تردد دریایی دارد و بیش از اینها می توانیم از ظرفیت های استان استفاده کنیم.
اکوادور کشوری در شمال غربی آمریکای جنوبی است و جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر دارد و اسپانیایی، زبان رسمی آن است. اکوادور از سال ۱۸۳۰ میلادی مستقل شده و پیش از این، بخشی از مستعمرات اسپانیا بوده است.
سفیر اکوادور در ایران همچنین امروز از مرکز پرنده نگری پناهگاه حیات وحش سلکه در غرب استان گیلان بازدید کرد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.