رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: صنعت دارو به‌عنوان یک صنعت پیشرو و آبروی بخش تولید است.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش در بازدید از شرکت کاسپین تامین در شهر صنعتی رشت اظهار داشت: لازم است برای جلوگیری از اخلال در بخش تولید مطالبات شرکت‌های داروسازی پرداخت شود تا چرخه تولید با برگشت سرمایه از زنجیره اقتصاد، باز نماند و متوقف نشود.

وی برنامه‌ریزی برای اعتلای وضعیت تولید را کنار چالش‌های موجود را لازمه فعالیت‌های صنعتی دانست و تصریح کرد: تلاش برای بقا، پایداری و حفظ موقعیت  موجود باید استراتژی راهبردی مدیران بخش صنعت باشد.

دلق‌پوش تاکید کرد: سیاستگذاری کلان کشور باید به نحوی باشد که از صنایع و تولیدات استراتژیک نظیر داروسازی‌ها حمایت‌های اساسی انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تعداد شرکت‌های داروسازی را ۶ واحد اعلام کرد و افزود: گیلان با سرمایه گذاری‌های انجام شده در حوزه دارو و درمان، به‌عنوان استان قطب داروسازی کشور شناخته می‌شود‌ و این موضوع تکلیف مسئولان ملی و استانی را برای توجه به این صنعت حیاتی را مضاعف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شناساندن ظرفیت‌های دارویی و تولیدات پیشرفته ضرورت دارد، گفت: معرفی و تبلیغ این نوع تولیدات می‌تواند مبنای صادرات و ارز آوری برای کشور باشد.

دلق‌پوش اصلاح  نظام پولی و رویه بانکی  را برای حمایت از صنایع را رکن و اساس پویایی و تحول اقتصادی کشور برشمرد و اذعان کرد: رویکرد نظام مالی صرفا نباید سودجویی و منفعت طلبی باشد، این موضوع در دراز مدت باعث خسران زیادی در حوزه اقتصاد و اشتغال کشور خواهد شد.

متولی بخش صنعت، معدن وتجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: به صنایع دانش بنیان وصادرات محور باید با درجه اولویت بالا پرداخته شود و زمانی علم و تکنولوژی ارزشمند است که ثمره آن در رفاه و درمان مردم آشکار شود. 

دلق‌پوش عزم و اراده جمعی را جهت رفع مشکلات بخش تولید را کارساز دانست و گفت: ما حتی با برگزاری هفته های تجاری در کشورهای همسایه می‌توانیم به معرفی و بازار صادراتی محصولات داخلی کمک کنیم.

گفتنی است، دو شرکت دارویی کاسپین تامین و سبحان انکولوژی توانسته‌اند زمینه اشتغال ۱۱۰۰ نفر به صورت مستقیم با تولید داروهای ویژه و شاخص صعب العلاج،  در استان فراهم کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.