به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه گیلان به خبرگزاری ایرنا، احمد رضی رئیس این دانشگاه بیان داشت: پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در استان، عصر پنجشنبه هفته جاری در دانشگاه گیلان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: آموزش عالی به معنای نظام آموزشی هدفمند و با برنامه برای تولید دانش و گسترش پژوهش و فناوری است که با فعالیت خود در هر سرزمینی، برکات فراوانی برای مردم آن سرزمین به ارمغان می آورد.
رضی خاطر نشان کرد: از این رو و با توجه به گذشت نیم قرن از فعالیت آموزش عالی در گیلان، بر آن شدیم تا با مشارکت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی را در دانشگاه گیلان برگزار کنیم.
رئیس دانشگاه گیلان اظهار داشت: این مراسم سرآغازی برای بررسی راه طی شده در طول این پنجاه سال در استان گیلان و برنامه ریزی با تکیه بر همگرایی برای آینده ای روشن خواهد بود.
وی با اشاره به هفته درختکاری تصریح کرد: به مناسبت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در استان گیلان دو هزار نهال در محوطه دانشگاه و با حضور دانشجویان غرس می شود.
بر اساس آخرین آمار در زمان حاضر، بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
همچنین دانشگاه گیلان دارای پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی( مجازی) و یک پردیس دانشگاهی است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.