نیما محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با اتخاذ تدابیر و تمهیداتی، می توان در فصولی همچون پاییز و زمستان، با افزایش جذابیت های این فصل ها، شاهد جذب گردشگر باشیم.
وی ارائه بسته های سفر ارزان قیمت و برگزاری جشنواره های مختلف را از راهکارهای جذب گردشگر در فصول غیرپیک سال عنوان و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کاشان در اردیبهشت ماه با برگزاری مراسم گلاب گیری، گردشگران زیادی را جذب می کند.
محمدی با بیان اینکه دنیا نیز در حوزه صنعت گردشگری راهکارهایی برای تداوم رونق توریسم در تمامی ایام سال اندیشیده، اضافه کرد: در این راستا همزمانی و همه مکانی گردشگر را مورد توجه قرار داده به نحوی که برای افراد متمول در فصول پیک گردشگری، قیمت ها طوری تعریف می شود که در فصول غیرپیک به صورت یارانه ای برای قشر ضعیف استفاده شود.
مشاور گردشگری شهردار کلانشهر رشت خاطرنشان کرد: به این ترتیب در تمام فصل های سال، گردشگری مورد استقبال قرار می گیرد و این مهم محدود به فصل نمی شود.
وی در ادامه مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با تشریح مزیت های گردشگری در گیلان، به ترکیب توأمان فرهنگ و طبیعت در استان و نقش مهم آن در جذب گردشگر اشاره و اضافه کرد: این مزیت ها در جذب گردشگر نقش مهمی دارد به طوری که بسیاری از مسافران، گیلان را برای سفر انتخاب می کنند.
وی با بیان اینکه موافق گردشگری انبوه نیستم، گفت: گردشگری انبوه، کنترل نشده است بنابراین آن را آسیب می بینم و مخالف هستم.
محمدی با اشاره به معضلات زیست محیطی در استان گیلان بویژه موضوعاتی همچون پسماند و مشکل ترافیک بیان داشت: در ایام خاصی از سال که پیک سفر است، با ورود گردشگر، به این معضلات دامن زده می شود که نیازمند فراهم سازی زیرساخت های لازم هستیم.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.