بابک رمضانی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در زمان نظافت منزل و استفاده از نردبان و یا چهار پایه باید از سطح اتکا آن با زمین کاملا اطمینان حاصل شود و نردبان استاندارد و دو طرفه مورد استفاده قرار گیرد.
وی اظهار داشت: از شستشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و سایر موارد دارای آلودگی به مواد روغنی، توسط مواد سریع الاشتعال مانند بنزین و در محوطه های بسته و سرپوشیده خودداری شود.
رمضانی خاطر نشان کرد: از قراردادن مواد شوینده از جمله سفیدکننده ها و جوهر نمک بر روی زمین و در دسترس کودکان خودداری شود و در حد استاندارد مورد استفاده قرار گیرد.
وی بیان داشت: مخلوط جوهر نمک با دیگر شوینده ها گاز خطرناکی تولید می‌کند که موجب آسیب‌ های جبران‌ ناپذیری همچون سوختگی مجاری تنفسی، اختلال تنفسی و حتی مرگ می‌ شود.
وی با بیان این که شستشوی لوازم قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک بوده و احتمال برق گرفتگی افراد را موجب می شود، اضافه کرد: هنگام جابجایی لوازم خانگی به ویژه اجاق گاز احتیاط کرده و تمامی اتصال های مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را توسط آب و صابون چک کرده تا از عدم نشتی گاز اطمینان حاصل شود.
رمضانی با تاکید بر این که از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه های فاضلاب، دستشویی، توالت و غیره بایستی خودداری شود، تصریح کرد: بر اثر ریزش اینگونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش سوزی است.
خانه تکانی از سنت های ایرانیان است که قبل از نوروز و آغاز سال جدید انجام می شود.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.