حجت شعبانپور دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: وقوع حریق در چهار نقطه شهرستان سیاهکل به مساحت شش و سه دهم هکتار و سه نقطه شهرستان لاهیجان به مساحت یک و 9 دهم هکتار از جمله آتش سوزی هایی بود که همزمان با وزش تند باد گرم در استان اتفاق افتاد.
وی اظهار کرد: در شهرستان رشت نیز در 2 نقطه با مساحت شش و نیم هکتار و شهرستان رودسر در 2 نقطه به مساحت یک و 2 دهم هکتار آتش سوزی رخ داد که تمامی حریق های یادشده اطفا شد.
وی خاطرنشان کرد: به طور معمول بدلیل روشن کردن آتش توسط گردشگران یا شهروندان در جنگل ها و عرصه های طبیعی و بی توجهی آنان به اطمینان یافتن از خاموش شدن آتش، همزمان با وزش تند باد گرم، حریق نیز اتفاق می افتد.
شعبانپور از تمامی گردشگران و شهروندان خواست در صورت روشن کردن آتش در جنگل ها و عرصه های طبیعی، قبل از ترک محل، حتما از خاموش شدن آتش اطمینان یابند.
به دنبال استقرار سامانه کم فشار در منطقه ، امروز (دوشنبه) گیلان شاهد وزش باد گرم (بعضی نقاط شدید/خیلی شدید) و کاهش رطوبت نسبی دما بود که این شرایط تا عصر ادامه داشت و بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان، آسمان فردا (سه شنبه) در گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بارندگی و کاهش دما پیش بینی شده است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.