مهرداد فقیری رهبر این آنسامبل روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این کنسرت مجموعه ای از بهترین و ناب ترین نغمه ها و لالایی های سرزمین مادریمان را برای گروه کر و همراهی کوئینتت زهی و پیانو تنظیم نمودم .
وی یاداور شد:تمرینات رسمی ارکستر 'ما'از مهرماه 1393 با تنظیم و رهبری بنده و مدیریت علی گودرز آغاز شد و ما برای اولین بار در اردیبهشت 1395 در رشت و بعد از آن در شهرستان رودسر به روی صحنه رفت .
فقیری خاطرنشان کرد: از ابتدا بنا را بر این گذاشتیم که کوشش پیشینیان این سرزمین را پاس بداریم.
به گفته وی عنوان 'ترانه های دیروز' برایمان یاد آور عشق وصمیمیت و البته مشقتهای آغازین راه 'ما' بود.
فقیری افزود: زیبایی و سادگی و دلچسبی ترانه های گذشته ایران و گیلان آن هم با آهنگسازی بزرگانی مانند جهانگیر سرتیپ پور،مجید وفادار،دیوان بیگی،میرنقیبی،داداش زاده،ضیا مختاری و احمد عاشورپور ما را برسر ذوق آورد تا در آن سالها گرد هم آییم و همدل شویم ؛ شاید این شد که 'ما' شدیم.
این رهبر جوان ارکستر تصریح کرد : هر چند این سختی ها کم وبیش کماکان نیز وجود دارند اما از عشقمان نسبت به فرهنگ دیرینه ذره ای نکاسته و نمی کاهد.
وی اظهار داشت : پس از حدود هفت سال آن هم در یکصد سالگی استاد احمد عاشور پور بر آن شدیم تا با اجرایی تازه و جذاب تر از قبل ضمن یادآوری نغمه های شیرین گذشته و اصالت بی ریای آن دوران ، اجرایی متناسب با زیباشناسی حال حاضر داشته باشیم.
این رهبر ارکستر گفت: به این منظور قطعاتی معروف و محبوب و گاه کمتر شنیده شده را انتخاب و سعی کردیم ضمن حفظ اصالت کار، رنگ آمیزی غنی تر و متناسب با سلیقه امروز بوجود آوریم و امیدواریم مورد توجه مردم مهربان و دوستدار هنر سرزمینمان قرار گیرد.
کنسرت ترانه های دیروز گروه ارکستر 'ما' پنجشنبه 17 اسفند ساعت 20 در تماشاخانه هامون رشت با اجرایی تازه از آثار آهنگسازان :
جهانگیر سرتیپ پور،مجید وفادار،دیوان بیگی،میرنقیبی،داداش زاده،ضیا مختاری واحمد عاشورپور به روی صحنه می رود.
اعضای این آنسامبل عبارتند از گروه کر:شیرین نورانی،سارایوسف زاده،الهام رازی،میسا عامری،بهار دیدار در بخش سوپرانو/ بنفشه صفاخواه،شقایق شیخی در بخش آلتو / مهیار جوانبخت،مجید رهبری،پوریا حسن زاده،حسین موسوی،محسن اسداله پور و امین پور ولی در بخش تنور/شاهین پویا،مصطفی حقیقت خواه و محسن اخوان در بخش باس/کوئینتت زهی:ساجد رضایی ویلن اول،امیر شیرودی ویلن دوم/مهدی نشاط ویولا،محمد حسن گلشن ویلنسل اول،حسین پارسا ویلنسل دوم/ سولیست آواز : مجتبی اخوان / پوریا حسن زاد و حسین موسوی ، تنظیم و رهبری : مهرداد فقیری .
* احمد عاشورپور زادهٔ 18 بهمن 1296 - درگذشتهٔ 22 دی 1386 مهندس کشاورزی، خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا بود. بیشتر ترانه‌های
او به زبان گیلکی و برخی نیز فارسی بود . از عاشورپور بعنوان پدر موسیقی محلی (فولکلور) گیلان یاد می‌شود.
**مهرداد فقیری رهبر ارکستر 'ما' متولد 1368 رشت است. موسیقی را با ساز گیتار نزد آقایان محمودی پور و فروزش نژاد در زمینه فلامنکو و پاپ آغاز کرد.
تئوری موسیقی را زیر نظر علی احمدی فر و گیتار کلاسیک و مبانی هارمونی را زیر نظر کیوان میر هادی ادامه داد .
ویلن ایرانی را در کلاس استاد غلامرضا امانی فراگرفت و همچنان در حال حاضر در زمینه ویلن کلاسیک زیر نظر استاد قنبری مهر مشغول تحصیل است.
وی تا کنون با گروه های مختلفی به عنوان نوازنده و تنظیم کننده همکاری داشته است.
از سال 93با همکاری جمعی از یاران خود ارکستر' ما' را تاسیس کرد و به سرپرستی و رهبری آن پرداخت.
از آثار آهنگسازی وی میتوان چند تصنیف به نامهای:
زمانه ، گیلان ، از همه بگسستم ، حالا که تو اینجایی ، تنها شدم و چندین قطعه بی کلام را نام برد.
علاقمندان می توانند از طریق : www.haftsaz.com / @maa_orchestra اقدام به تهیه بلیت این کنسرت نمایند.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.