به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره قهرمان قهرمانان کار بزرگی است، اظهار کرد: مردم دنیا به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروهی هستند که اندیشه آنها از عالم مادی بالاتر نمی‌رود و تمام زندگی‌شان در دنیای مادی خلاصه می‌شود و به این دلیل شخصیت‌شان محدود به دنیای مادی بوده و قدر و منزلت آنها در این دایره است.
وی به وجود افرادی دارای اندیشه‌ای بالاتر از کره خاکی و دنیای مادی اشاره و اضافه کرد: افراد مذکور برای زنده نگه‌داشتن نام خداوند، عدالت، حق و انسانیت حاضرند تمام وجود خود را فدا کنند.
آیت‌الله قربانی با بیان اینکه نام شهدا در راستای متعالی بودن مقام‌شان زنده است، تصریح کرد: تمام انبیای الهی مسیر مذکور را پیمودند و شهدا نیز در گروه افرادی هستند که تنها برای رضای خداوند اندیشیده و تلاش کردند.
وی ملت ایران به‌ویژه نسل امروز را دارای اندیشه متعالی خواند و بیان کرد: مردم ما تمام امور را برای رضای خداوند انجام می‌دهند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی اشاره کرد و گفت: شهید املاکی با ایثار خود برای جامعه ما الگو شده است.
آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درباره سردار شهید املاکی فرموده اند املاکی قهرمان قهرمانان است، خاطرنشان کرد: زمین و زمان برای افرادی مانند شهید املاکی‌ها ناچیز است و آنها حقیقت و گوهر وجود خود را در رضایت خداوند یافتند.
وی به جانفشانی شهید املاکی‌ها برای بقای اسلام اشاره کرد و یادآور شد: افرادی مانند شهید املاکی‌ها پیشگام جهاد در راه خدا بودند و اکنون نیز مردم ما در تبعیت از مقام معظم رهبری وظیفه خود می‌دانند سنگردار دین باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شهید املاکی در سن 27 سالگی به شهادت رسید، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم شهدای ما از نسل جوان بودند و با وجود هزاران آرزو، آرمان بلند خود را در ادامه مسیر انبیای الهی، شهدا، قرآن و احکام اسلامی مشاهده کردند و حاضر شدند در این مسیر خود را فدا کنند.
آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا کمتر از توفیق شهادت نیست، بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا موجب می‌شود مردم عظمت و اهداف شهیدان را بیشتر درک کنند.
امام جمعه رشت به مقابله استکبار جهانی با انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و متذکر شد: شهدا با جهاد مخلصانه خود موجب شدند انقلاب اسلامی پایدار بماند ضمن اینکه امروز سربلندی و سرافرازی جمهوری اسلامی به دلیل جانفشانی شهیدان است.
** برگزاری یادواره شهید املاکی در 9 فروردین ماه سال آینده
فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان نیروی زمینی سپاه نیز در این دیدار گفت: برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی در لنگرود و سردار شهید خوش‌سیرت در آستانه‌اشرفیه به عهده تیپ میرزاکوچک است.
سردار حسین مصطفی‌پور از برگزاری سی‌امین یادواره سردار شهید حسین املاکی در نهم فروردین‌ماه سال 97 خبر داد و افزود: این یادواره با سخنرانی سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مسجد جامع شهر لنگرود برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش پدران آسمانی در 13 رجب سال جاری در راستای برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی بیان کرد: ساخت تله‌فیلم سردار شهید حسین املاکی، راه‌اندازی ایستگاه‌های شهید قهرمان در نقاط مختلف لنگرود، برگزاری مسابقه کتابخوانی، چاپ تمبر یادبود، برگزاری مسابقات ورزشی با نام شهید املاکی، برگزاری نشست‌های روایتگری دوران دفاع مقدس و ... از برنامه‌های تدارک دیده شده در راستای برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی است.
به گزارش ایرنا سردار حسین املاکی قائم مقام لشکر 16 قدس گیلان، یکی از ستارگان پرفروغ و از رزمندگان گیلانی بود که در عملیات های مختلف از جمله والفجر مقدماتی، والفجر 1 ، والفجر4 ، والفجر6 ، والفجر 8 ، والفجر 9 و عملیات بدر نقش آفرینی موثری داشت. وی در نهم فروردین ماه سال 67 در عملیات والفجر 10 در منطقه عمومی سید صادق، شانه دری بر روی ارتفاعات بانی بنوک به فیض شهادت رسید.
یکی از اقدامات به یاد ماندنی شهید املاکی که موجب شده از او به عنوان شهید قهرمان یاد شود، بستن ماسک خود به صورت یک بسیجی در گرماگرم حمله شیمیایی دشمن بود و همین اقدام ماندگار او موجب شد رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که سال 1380 به گیلان داشتند، در دیدار جوانان و فرهنگیان در مصلی رشت گفتند: شهید املاکی شما جانشین لشکر گیلان که توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این! البته هر دو شهید شدند. هم املاکی شهید شد و هم آن بسیجی شهید شد اما این قهرمانی ماند اینها که از بین نمی روند. زنده اند، هم پیش خدا زنده اند، هم در دل ما زنده اند و هم در فضای زندگی و ذهنیت ما زنده اند.
استان گیلان هشت هزار شهید و نزدیک به 22 هزار جانباز و ایثارگر دارد.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.