به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهندس اکبر اظهار داشت: اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز از سال‌های دور جزء اهداف شرکت گاز استان گیلان بوده و این مهم با گسترش گازرسانی به اقصی نقاط استان و افزایش تعداد مشترکین گاز طبیعی اهمیت بیشتری یافته است.

مهندس اکبر در خصوص تعریف این پروژه آموزشی بزرگ در استان گفت: به دنبال بخشنامه دولت به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و استانداری‌های سراسر کشور مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، در سال 93 طرح اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی با عنوان «سفیران انرژی» توسط شرکت گاز استان گیلان پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح که در نوع خود با توجه به دامنه و گستردگی و نوع اجرای آن کم‌نظیر می‌باشد، مدارس شهری و روستایی، مساجد، ادارات، روستاهای مشمول طرح بند ق و کلیه مشترکین گاز طبیعی در سطح استان هست و با تعمیم آن به سطح کشور می‌توان این طرح را به‌عنوان یک نهضت فراگیر ملی برای ارتقاء فرهنگ عمومی معرفی کرد.

مدیرعامل گاز گیلان تصریح کرد: برای حمایت از اجرای هرچه بهتر این مهم، طرح مذکور جزء پروژه‌های بهبود شرکت گاز استان گیلان قرار گرفت و برای آن روش و دستورالعمل اجرا، برنامه زمان‌بندی و بودجه‌های مناسب پیش‌بینی شد.

مهندس اکبر افزود: برای انجام هر چه‌بهتر این طرح بزرگ جلساتی با نمایندگان از فرمانداری‌های استان برگزار و سیاست‌ها و نحوه انجام امور مشخص شد و به دنبال آن جلسات اولیه برای پیاده‌سازی آن اجرا گردید که تا اوایل سال جاری به طول انجامید.

وی بیان نمود: فاز اجرایی طرح سفیران انرژی تاکنون در هشت شهرستان انزلی، لاهیجان، لنگرود، فومن، رضوانشهر، تالش، املش و رودسر آغازشده و سفیران آموزش‌دیده شروع به آموزش در جامعه هدف که در این مرحله دانش آموزان عزیز می‌باشند، کرده‌اند.

مدیرعامل گاز گیلان در پایان بابیان این مطلب که طرح سفیران انرژی برای سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌ریزی‌شده است اظهار داشت: به امید خدا با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در کل استان شاهد تسری آن به سراسر کشور و نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در کشور باشیم.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 874489
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.