استاندار گیلان گفت: ما برای مردم کار می‌کنیم و این‌گونه نیست که با کارشکنی‌ها و سنگ‌انداری‌ها کارمان را متوقف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در لاهیجان، مصطفی سالاری در مراسم افتتاح یک‌هزار و 481 واحد مسکونی مسکن‌مهر گیلان که به‌صورت نمادین در لاهیجان برگزار شد، اظهار داشت: پروژه مسکن‌مهر در گیلان ویژگی‌هایی دارد که باعث بالا رفتن هزینه‌ها و بیشتر شدن سختی کار شده است.

استاندار گیلان مشکلاتی نظیر وضعیت خاص زمین و بالا بودن سطح آب استان گیلان را از مشکلات مرحله ساخت مسکن مهر دانست و گفت: در مرحله بهره برداری نیز با مشکلات زیادی روبه رو هستیم.

وی با اشاره به مسئله فاضلاب در مسکن مهر رشت گفت: این مشکل بسیار جدی است و نه تنها برای ساکنان شهرک بلکه برای پایین دستی که فاضلاب بدان سمت سرازیر شده و وارد شهر می‌شود نیز مشکل آفرین است، چراکه فاضلاب رودخانه‌ها را آلوده می‌کند و حتی اثرات آن متوجه تالاب انزلی نیز می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تالاب انزلی را یک میراث ملی و بین‌المللی دانست و تصریح کرد: اگر ما مشکل مسکن‌مهر را الان حل نکنیم نه تنها ساکنان بلکه افرادی که در مسیر مسکن مهر تردد دارند نیز با گره‌های ترافیکی دچار کندی ترافیک و مسائلی از این دست خواهند شد.

سالاری از معاون وزیر راه و شهرسازی خواست تا با عنایت ویژه و اختصاص بودجه مکفی کمک کند تا حداقل در شهرهایی که شبکهٔ فاضلاب وجود دارد اتصالی که لازم است ایجاد شود و چون کمتر استانی وضعیت این چنینی خاک و سطح بالای آب دارد متقاضی امداد ویژه هستیم و گرنه سال‌های آینده نیز مورد انتقاد بنده و خریداران و ساکنان مسکن‌مهر خواهیم بود.

استاندار گیلان در ادامه عنوان کرد: امسال سال کم پولی داشتیم. وضع مالی دولت نیز خوب نبود و مدیران نیز به همین دلیل نتوانستند به همه اهداف و برنامه‌های خود دست یابند.

وی با انتقاد از برخی افراد که قلم نافذی دارند، افزود: یک عده می‌خواهند کاری کنند که همکاران ما نه تنها زیرزمین(زیرساخت‌ها) بلکه روی زمین هم نتوانند کار کنند ولی ما به‌وسیله مردم اجازه نمی‌دهیم آنهایی که فکر می‌کنند، می‌توانند اشتباهات و بدنامی خود را با بردن آبروی افراد دیگر بخرند یا اصلاح کنند به اهدافی که می‌خواهند برسند.

نماینده‌عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: عده‌ای از مردم قلم در دست‌شان هست و امکان دارد آن قلم بسیار نافذ باشد اما قلم نافذ حق ندارد کار خطا انجام دهد به لحاظ اینکه قلم امانتی در دست اوست نباید هر کاری بکند و با آبروی دیگران بازی کند چراکه قلم مقدس است و خداوند در قرآن به قلم سوگند یاد کرده است.

سالاری گفت: به شخصه معتقدم اگر در مجموعه دولت کسی سلامت کاری نداشته باشد او نیز با آبروی دولت بازی کرده و مطمئنا با افراد ناسالم حتما برخورد می‌شود ولی دارندگان قلم باید امانتداری کنند و در راه مردم قدم بردارند.

استاندار گیلان با اشاره به کارشکنی‌ها ابراز داشت: ما برای مردم کار می‌کنیم و این‌گونه نیست که با چنین کارشکنی‌ها و سنگ انداری‌ها کارمان را متوقف کنیم و چنانچه کار بدان جا رسید که دیدیم نمی‌توانیم کار کنیم بلند می‌شویم و می‌رویم و غیر از این راهی نیست.

وی از همکاران خود خواست تا با شهامت کار کنند و بدانند که آبروی افراد دست خداوند است و کسی که کارش را به درستی انجام دهد این تخریب‌ها لطمه‌ای به آبروی وی نخواهد زد.

عالی ترین مقام دولت در گیلان افزود: اگر این کارها ادامه پیدا کند و کسی که بخواهد با آبروی دیگران بازی کند مطمئن باشید خداوند به او رحم نمی کند و از سر تقصیرات او نخواهد گذشت.

سالاری اظهار داشت: ابتدای سال آینده با جمع کثیری از مردم سخن خواهم گفت تا بدانند چه آدم‌هایی با بردن آبروی کسانی که صادقانه و سالم در حال خدمت است می‌خواهند خطاهای خود را بپوشانند.

استاندار گیلان از علما، روحانیون، انسان‌های وارسته و مستقل خواست در این حوزه ها ورود کنند چراکه این وظیفه اجتماعی همه است که نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت نباشیم.

وی در پایان گفت همکاران من از پاکترین کار بلدترین و درستکارترین افراد هستند و حداقل تا جایی‌که من دیدم و الان مصداقش را داریم چیزی غیر از این مشاهده نکردم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.