نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بخاطر وضعیت بد اقتصادی حاکم بر رسانه ها خصوصا مطبوعات ، قلم خبرنگاران نمی‌تواند مستقل باشد در حالی که مردم باید به رسانه ها و قلم نویسندگان آنها اعتماد داشته باشند .

به گزارش ایلنا از رشت،جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در موسسه خانه مطبوعات گیلان با  اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و جمعی از خبرنگاران استان دیدار و گفتگو کرد.

در  این جلسه سید عبدالباقی اسحاقی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان  گفت:متاسفانه این روزها رسانه‌ها وضعیت اقتصادی بدی دارند به همین خاطر نیازمند اندیشه و تصمیم عاجلی از سوی مسئولان و خصوصا نمایندگان مجلس هستیم. 

وی اضافه کرد: حال شما تصور کنید با وجود این همه زحمت و مشکلاتی که اصحاب رسانه با آنها دست به گریبانند اداره کل  مالیاتی گیلان نیز به دلیل قصور وناتوانی مسئولان اسبق خانه مطبوعات و فقط به خاطر عدم ارائه اظهار نامه مالیاتی، مبلغ هنگفتی مالیات برای این موسسه حامی رسانه در نظرگرفته اند که درگیر کردن مطبوعاتی ها در حالی که معاف از مالیات هستند به نوعی ظلم تلقی می شود.

در ادامه این نشست  مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان نیز ضمن خوشامدگویی به رئیس مجمع نمایندگان گیلان و هیات همراه گفت : استان گیلان با توجه به کثرت نشریات، پایگاههای خبری، سایت ها و سرپرستی خبرگزاری ها و نشریات سراسری جایگاه مهمی در حوزه رسانه کشور دارا است.

کریم خورسندی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه پذیرای مقولات فرهنگی و رسانه ای است گفت : به جهت علاقمندی مردم به بحث رسانه و اطلاعات واخبار این حوزه در استان خوشبختانه گسترش و توسعه مطلوبی یافته اما به فراخور این روند ، بخش مطبوعات و خبرنگاران  استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

وی  با اشاره به فعالیت های خانه مطبوعات گیلان در سالهای اخیر اظهار داشت: خانه مطبوعات گیلان به عنوان یک نهاد صنفی حامی رسانه با کمترین امکانات وحتی با دست خالی تاکنون تلاش کرده تا برای ارتقای بحث آموزشی و رفاهی اصحاب رسانه بکوشد که در این راه تاکنون موفقیت هایی نیز داشته است.

مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان یادآور شد: از آنجایی که این موسسه هیچگونه اعتبار، ردیف و بودجه ای ندارد، آنگونه که باید و شاید نمی تواند به فعالان رسانه ای استان خدمت کند.

وی در ادامه به مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان اشاره کرد و افزود : در حال حاضر بحث مالیاتی خانه مطبوعات گیلان به معضل بسیار بزرگی برای هیات مدیره  این نهاد رسانه‌ای  تبدیل شده و باید گفت متاسفانه به نوعی در ارائه خدمات و روند جاری خانه اختلال ایجاد کرده است.

خورسندی ادامه داد : نمایندگان استان ، مدیر کل و مجموعه ارشاد گیلان و دیگر مسئولان استانی همواره یار و یاور ما در  این موسسه صنفی بوده وهستند و انتظار ما این است که در حال حاضر نیز برای حل مشکل بوجود آمده نیز به خانه مطبوعات یاری رسانند.

در ادامه نماینده مردم رشت و رئیس فراکسیون رسانه، مطبوعات و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : قطعا رسانه ها نقش بسیار مهمی در آگاهی رسانی صحیح و درست به مردم دارند و با توجه به فضایی که در بدنه کشور رسوخ کرده- از پارتی بازی و باند بازی- مردم نیاز به رسانه های خودی دارند.

 جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه خودم را یکی از اعضای جامعه رسانه‌ای  گیلان می‌دانم افزود : رسانه ها و خبرنگاران می توانند با قلم های خود به مملکت و نظام کمک کنند تا مردم به سمت رسانه های بیگانه نروند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان  با اشاره به نقش فضای مجازی در کشور گفت : فضای مجازی در حال حاضر تاثیر گذاری زیادی بر جامعه دارد و باید این اثر را در جهت مطلوب پیش ببریم.

 کوچکی نژاد در خصوص نقش فراکسیون رسانه ،مطبوعات وفضای مجازی و پیگیری مشکلات رسانه ها و خبرنگاران عنوان کرد : این اراده در مجلس وجود دارد که در زمینه بیمه خبرنگاران ، وضعیت رفاهی ، ایجاد شرایط بهتر برای رسانه ها ، یارانه های مطبوعاتی و ... قوانینی مصوب شود اما تا کنون طرحی که جامع و فراگیر باشد از سوی خانه مطبوعات کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس ارائه نشده و ما مشتاقانه منتظر ارائه یک طرح جامع هستیم چون رسانه ها را تاثیر گذارترین صنف جامعه می دانیم.

 کوچکی نژاد در خصوص مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان ضمن تماس تلفنی با مدیر کل مالیاتی گیلان و سازمان مالیاتی کشور قولهای مساعد را برای برطرف کردن مالیات در نظر گرفته شده دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.