به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی وارسته بهدانی در جلسه کارگروه بوم گردی شهرستان رودسر با اشاره به اهمیت طرح بوم گردی در گیلان، گفت: در این طرح ۱۶ شاخصه برای اجرای آن در نظر گرفته شده که مدیران شهرستان نسبت به تکمیل آن تعلل نکنند و انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به انجام آن اقدام نمایند.
فرماندار رودسر با تاکید بر اینکه ظرفیت سنجی و امکان سنجی در طرح بوم گردی از اولویت های کاری و اجرایی این طرح است افزود: گردشگری و بوم گردی جز طرح‌هایی هستند که در کشورهای توسعه یافته به عنوان شغل های درآمدزا تلقی می شود و باید با تخصص و گام به گام در این زمینه پیش رفت که انتظار می رود میراث فرهنگی نسبت به معرفی افراد متخصص و مجرب به کارگروه اقدام نماید تا بتوانیم بررسی و شناسایی طرح را تخصصی و کاربردی به پیش ببریم.
وی با بیان این مطلب که دو رکن اساسی گردشگری و کشاورزی از قابلیت های شهرستان رودسر است عنوان کرد: نیاز است در این زمینه ظرفیت سنجی انجام شود و بخشداران نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی در این زمینه از قبیل جاذبه های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری اقدام کنند.
وارسته اظهار کرد: رحیم آباد با توجه به فضا و چشم انداز زیبا و بکری که دارد یکی از بزرگترین قطب های گردشگری گیلان است که باید درصدد شناسایی این قطب گردشگری در سطح کشور تمام تلاش و همت خود را به کار بندیم.
فرماندار رودسر با اشاره به اینکه ما در مقابل اعتماد سرمایه گذاران مسئول هستیم عنوان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری شهرستان این فرصت را در اختیار می دهد تا با حضور سرمایه گذاران به صورت تخصصی نسبت به معرفی طرح ها و جاذبه ها اقدام کنیم و در این صورت است که سرمایه گذار با آمادگی شهرستان مواجه می شود و این بسترسازی زمینه ساز جذب و حضور سرمایه گذاران خواهد شد.
وی در زمینه خدمات‌رسانی به سرمایه گذاران افزود: تمام دستگاه‌ها موظفند بستر لازم برای خدمات دهی به سرمایه گذاران را فراهم سازند که متاسفانه مهم ترین دغدغه شهرستان رودسر برای سرمایه گذاران و حتی ساکنین تغییر کاربری ها و بازبینی طرح های هادی است که این دو مسئله مهم نیز در جذب سرمایه گذار و ماندگاری وی تاثیرگذار است و بنیاد مسکن گیلان باید در این زمینه و کوتاهی های صورت گرفنه پاسخگو باشد.
وارسته یکی دیگر از ویژگی های شهرسنان در طرح بوم گردی را گردشگری دریایی اعلام کرد و گفت: به عنوان اولین شهرستان دارای ۴۵ کیلومتر نوار ساحلی بکر در سطح گیلان، متاسفانه نتوانستیم در این زمینه جایگاه اول شهرستان را پررنگ و به نام خود در رونق گردشگری دریایی ثبت کنیم.

فرماندار رودسر افزود: باید در زمینه ماندگاری گردشگر با توجه به حضور ۹۵ درصدی مسافران باهدف استفاده از قابلیت های این سرمایه عظیم خدادادی بهره مند شویم که با حضور تعدادی از شرکت های بزرگ کشور و با حمایت همه جانبه مدیران شهرستانی می توانیم در این زمینه شهرستان رودسر را به جایگاه حقیقی اش برسانیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 871097
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.