شاهرخ جعفری روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: اداره استاندارد این شهرستان در اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، مجوز صادرات و واردات صادر می کند.
وی بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن 670 تن و به ارزش 28 میلیارد و 602 میلیون ریال اعلام کرد.
جعفری اظهار کرد: صادرات کالاهای دریافت کننده گواهینامه استاندارد از نظر وزن 80 درصد و از نظر ارزش 53 درصد نسبت به بهمن ماه سال گذشته افزایش یافته است.
جعفری یادآور شد: در بهمن ماه تعداد 20 گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی برای کالاهای وارداتی نظیر انواع ورق های فولادی، خوراک دام، میلگرد و تخته ام دی اف به وزن 10 هزار و 825 تن و به ارزش 2 میلیارد و 744 میلیون ریال صادر شده است.
او با بیان اینکه تعداد گواهینامه های صادر شده برای کالاهای وارداتی در بهمن ماه برابر با مدت مشابه سال قبل است، افزود: واردات کالاهای دریافت کننده استاندارد در بهمن ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن 116 درصد و به لحاظ ارزش 92 درصد کاهش داشته است.
جعفری تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی را در ماه قبل، یک فقره برای 19 تن کالا و تعداد اظهارنامه های تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را 33 فقره برای 2 هزار و 185 تن کالا اعلام کرد.
*** صادرات 18 تن پنیر از آستارا به روسیه
بهرام پورضرب رئیس شبکه دامپزشکی آستارا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان پنیر به ارزش 34 هزار دلار طی روز جاری از شهرستان آمل با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران حمل و با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا از گمرک این شهرستان صادر شد.
وی افزود: پیش از این 594 تن پنیر خامه‌ای، 152 کیلوگرم خامه پاکتی، 143 تن ماهی قزل‌آلا و 143 تن شیر خشک در سال جاری از مرز آستارا به کشورهای خارجی صادر شده بود.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی و امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.