معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان شاخص بهره‌مندی روستاهای این استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی را 76.37 درصد اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی جعفری با اشاره به اینکه هم اکنون 784 هزار نفر در هزار و 781 روستای گیلان زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند، گفت: 288 هزار و 954 مشترک این روستاها از خدمات شرکت آبفار گیلان بهره مندند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان منابع تامین آب شرب این روستاها را 551 دهنه چشمه و 402 حلقه چاه عنوان کرد و گفت: 592 باب ایستگاه پمپاژ، 141 هزار مترمکعب مخزن و بیش از 21 هزار کیلومتر خطوط انتقال و توزیع برای آبرسانی به این روستاها فعال و در مدار بهره برداری است.

جعفری، میانگین طول لوله گذاری برای آبرسانی به هر خانوار روستایی گیلان را 75 متر ذکر کرد و افزود: هزینه اجرای طرح های آب شرب روستایی استان به ازای هر خانوار بطور متوسط بین 55 تا 60 میلیون ریال است که این رقم 2 الی 3 برابر میانگین کشوری است.

وی، با اشاره به اینکه سلامت آب آشامیدنی روستاییان گیلان بطور مستمر در 15 واحد آزمایشگاهی سنجیده می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون آزمون های مختلف فیزیکوشیمیایی، میکروبی، HPC، کدورت و کلرسنجی آب شرب در این آزمایشگاه ها انجام شده است.

به گفته جعفری؛ کیفیت آب آشامیدنی روستاهای گیلان مطلوب و برابر با استانداردهای تعریف شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.