به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در بازدید از راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان در شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: با توجه به راهبردها و مناسبات خوب دو کشور، این خط ریلی سطح تعامل دولتمردان و مرزبانان مربوطه را ارتقا خواهد داد.
وی ادامه داد: با عنایت به اشتراکات دینی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان، خوشبختانه تعامل خوبی بین مردم و مسئولان این دو کشور برقرار است.
وی با اشاره به اینکه با هوشیاری مرزبانان و مرزنشینان، میزان جرائم مرزی در شهرستان آستارا به صفر رسیده است، افزود: مردم گیلان در طول تاریخ ثابت کرده اند که مرزداران خوب حریم کشور هستند و با همکاری با مرزبانان، امنیت مطلوب را برقرار کرده اند.
وی بیان کرد: در آینده نزدیک یک تیم از مرزبانی ایران به کشور روسیه سفر خواهد کرد و در قالب این سفر، تفاهم نامه همکاری بین مرزبانان پنج کشور حاشیه دریای خزر امضاء خواهد شد.
وی یاداور شد: طغیان رودخانه مرزی آستاراچای در برخی ایام سال مشکلاتی را برای مرزنشینان شهرستان آستارا ایجاد می کند و در این راستا با همکاری وزارت نیرو، طرح کناره بندی این رودخانه در سال 97 تکمیل خواهد شد.
سردار رضایی در سفر یک روزه خود به آستارا از پایگاه دریایی مرزبانی، منطقه ویژه اقتصادی، پاسگاه مرزی روستای قلعه و خط ریلی آستارا-آستارا بازدید کرد.
عملیات ساخت راه آهن آستارا - آستارا سال گذشته با توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه حمل و نقل و مناسبات تجاری دو کشور آغاز شد و امسال با تکمیل آن، قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه تا بارانداز شهرستان آستارا در استان گیلان عبور آزمایشی انجام دادند و در آینده با اتصال این خط ریلی به راه آهن رشت- قزوین، کریدور ریلی شمال-جنوب ایران برای ارتباط بندرهای جنوبی با شمالی، فعال خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزارنفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.