شهردار رشت از صدور پروانه ساختمانی به مدت دو روز پس از پرداخت و تسلیم قبض های عوارض قانونی خبر داد و گفت: اعتبار این پروانه فقط برای تجهیز کارگاه ساختمانی است.

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار رشت صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر در روند صدور پروانه های ساختمانی اظهار داشت: بر اساس بخشنامه شورای عالی اداری کشور شهرداری‌ها موظف هستند به مدت دو روز پس از پرداخت و تسلیم قبض‌های عوارض قانونی نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام کنند.

مسعود نصرتی گفت: در روزهای پایانی سال به دلیل تاخیر در صدور پروانه و موکول شدن آن به سال مالی بعد مشکلات حقوقی فراوانی هم برای شهرداری و هم برای شهروندان به وجود می آمد.

وی افزود: به منظور رفاه حال شهروندان و سایر متقاضیان، شهرداری رشت تا پایان وقت اداری شانزدهم اسفندماه امسال، در سیستم یکپارچه شهرسازی نسبت به تهیه و تدوین گردش کار و فرم پروانه ساختمانی اقدام می کند.

به گفته شهردار شهر رشت، این اقدامات شامل زیربنا و تعداد طبقات، تعداد واحدها و سایر عوامل مربوط به ضوابط شهرسازی و طرح تفصیلی است.

نصرتی خاطرنشان کرد: فرم‌های پروانه ساختمانی، بلافاصله پس از پرداخت عوارض، علاوه بر دریافت شماره از سوی شهرداری، تاریخ و امضاء شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی در خصوص متن این پروانه اعلام کرد: اعتبار این پروانه فقط برای تجهیز کارگاه بوده و شروع عملیات اجرایی ساختمان منوط به تکمیل پروانه نقشه های اجرایی و دریافت تاییدیه از سازمان نظام مهندسی گیلان ، تعیین مهندسان ناظر و دریافت پروانه از مرحله اول است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.