بهرام پورضرب روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که ارزش این میزان مرغ و اردک جمع آوری شده حدود 50 میلیون ریال بود متذکر شد: عرضه طیور زنده و پرکنده توسط دست فروشان ممنوع است و باعث شیوع بیماری آنفلوانزا و عفونت دستگاه گوارشی انسان می شود.
وی اضافه کرد: با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی نقاط کشور، اقدامات دامپزشکی آستارا برای پیشگیری از شیوع آن آغاز شده و تاکنون گزارشی از ابتلا به این بیماری دریافت نشده است.
وی اظهار داشت: پایش و کنترل زیستگاه های پرندگان، مایه کوبی طیور سنتی و صنعتی، نمونه گیری از لاشه پرندگان، سم پاشی جایگاه طیور و جلوگیری از تماس پرندگان اهلی با وحشی از اقدام های مشترک دامپزشکی با اداره حفاظت محیط زیست آستارا برای مقابله با آنفلوانزاست.
49 واحد قصابی و 95 واحد مرغ فروشی در آستارا فعال است.
** آغاز آبرسانی به روستای صیادلر آستارا
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا از اجرای طرح آبرسانی به روستای صیادلر بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح، چهار هزار و 500 متر لوله‌گذاری و 2 مخزن 10 و 50 متر مکعبی و یک ایستگاه پمپاژ ساخته شده است و با تکمیل آن تا پایان سال جاری، 150 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.
قاسم کباری افزود: تاکنون برای اجرای این طرح سه میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و هشت هزار و 900 مشترک آن، تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی هستند.
خبرنگار: هدایتی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.