دومین جلسه کمیته تخصصی اطلاعات مکانی طرح‌های 48 گانه توسعه راهبردی با حضور مدیران و کارشناسان تعدادی از دستگاه­های اجرایی عضو در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید طیفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به نقش و اهمیت اطلاعات مکانی در حوزه برنامه ­ریزی و سیاست­گذاری، اظهار امیدواری کرد :نتایج برگزاری این جلسات بتواند در استفاده بیشتر و موثرتر از داده­های مکانی در حوزه مدیریتی و برنامه­ریزی استان گیلان مفید واقع شود.

وی در ادامه به ذکر تعدادی از فعالیت­های انجام ­شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی استان گیلان در حوزه اطلاعات مکانی از جمله ایجاد آزمایشی پایگاه داده مکانی منطقه یک شهر رشت با همکاری سازمان نقشه‌­برداری کشور  پرداخت و گفت: با توجه تغییر رویکرد سازمان نقشه‌­برداری کشور در خصوص ایجاد پایگا­ه­های داده­ مکانی متمرکز و نیز اتمام مدت زمان تفاهم­نامه منعقد شده با سازمان مذکور، اقدامات مشترکی با همکاری برخی دستگاه­های اجرایی استان و سازمان نقشه برداری در حوزه ایجاد و توسعه زیرساخت داده مکانی استان SDI) استانی) صورت گرفته است.

طیفوری خاطرنشان کرد: بر اساس رویکرد جدید سازمان نقشه­‌برداری کشور مقرر شده تا اطلاعات مکانی مورد نیاز دستگاه­های اجرایی از طریق روش توزیع­یافته، تبادل و به اشتراک گذاشته شود که در این خصوص دستورالعمل­‌هایی نیز تهیه شده است.

وی به اهداف کمیته تخصصی اطلاعات مکانی طرح‌های 48گانه توسعه راهبردی اشاره کرد و افزود: ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی استان از طریق به اشتراک­‌گذاری مناسب اطلاعات مکانی دستگاه‌های اجرایی مربوط و استفاده بهینه از اطلاعات مکانی، کاهش هزینه‌ها، کوتاه کردن و الکترونیکی کردن فرایند دریافت مجوز‌های اداری بین دستگاه­های اجرایی و...  از اهداف اصلی این کمیته است   همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در خصوص انجام مطالعات لازم در زمینه عملیاتی نمودن شرح وظایف کمیته و حصول به نتایج مورد انتظار ضرورت دارد.

سپس، سید حسن هاشمی اشکاء، رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، گزارش خود را در خصوص "توانمندسازی مکانی یک جامعه و شرایط تحقق آن و نیز اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد SDI استان گیلان" ارائه کرد.

در ادامه جلسه، هر یک از مدیران و نمایندگان دستگاه­های اجرایی حاضر در جلسه، پیشنهادات و گزارش خود را از عملکرد و فعالیت­های انجام شده در زمینه تهیه اطلاعات مکانی ارائه کردند و مقرر شد ضمن برگزاری جلسات منظم و تدوین گزارش وضع موجود، مقدمات لازم جهت انجام مطالعات مناسب صورت گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.