به گزارش خبرنگار ایرنا، برنامه های سوگواره فاطمی ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شب گذشته در تعدادی از امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد و امروز نیز در سالروز شهادت آن حضرت در برخی دیگر از امام زادگان در حال برگزاری است.
بقعه متبرکه خواهر امام رضا رشت ، بقعه متبرکه آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، امام زاده ابراهیم و مرتضی ماچیان در رحیم آباد رودسر و آقا سید محمد کیاکلایه لنگرود و بی بی حوریه بندرانزلی از جمله اماکن متبرکه ای است که در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان سوگواران فاطمی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان روز سه شنبه درباره ویژه برنامه های سوگواره فاطمی اظهار کرد: مراسم های ویژه شهادت حضرت زهرا (س) با عنوان سوگواره یاس نبوی شب گذشته با حضور پرشور عزاداران فاطمی در امام زادگان استان برگزار شد و امروز نیز در حال برگزاری است.
حجت الاسلام ستار علیزاده خاطر نشان کرد: سخنرانی با موضوع سیره و زندگی حضرت فاطمه (س) ، سینه زنی و نوحه خوانی از ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان است.
حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه سلام الله علیها به دنیا آمد، نام مبارک آن حضرت، فاطمه است، برای ایشان القاب و صفاتی از جمله زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است.
امروز (سه شنبه) سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.
استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.