سیدرضا سیددانش نویسنده و تهیه کننده این برنامه عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: ذهن تاریخ همیشه پر از شخصیت هایی بوده که به نوعی جاودانه شده اند و به خاطر ویژگی هایی که داشته اند، مورد توجه آیندگان قرار گرفته اند؛ اما کمتر شخصیتی توانسته با روح بلند خود، توجه بسیاری از اندیشمندان، فرهیختگان و اهل خرد را در طی زمان ها و سال های طولانی به خود جلب کند و این توجه هر روز بیشتر شده و وی را به یک الگوی صحیح رفتاری و اخلاقی تبدیل کند.
وی ادامه داد: زیرا غالباً انسان به خودی خود محدود بوده و چراغ دانش، افکار، عقاید و رفتارش اگر تنها در حیطه ظرف وجودی خویش، منتهی به امری الهی نگردد، محکوم به خاموشی است اما دیدگان تاریخ، روشن به وجود اشخاصی است که به واسطه همان ارتباط تنگاتنگ با مبدأ حیات، لباس جاودانگی به تن کرده و تبدیل به الگو و اسوه همیشگی برای بشر، حتی بشر امروز شده اند.
یکی از بارزترین این شخصیت ها، بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) دختر گرامی پیامبر رحمت، محمد مصطفی(ص) است که با وجود عمری کوتاه ـ حدود 18 سال ـ توانسته به یکی از بزرگ ترین الگوهای انسانی در ابعاد مختلف تبدیل شود.
سیددانش اضافه کرد: در ویژه برنامه یاس کبود با بهره گیری از بیانات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، به بررسی و تبیین جایگاه و الگوبودن حضرت فاطمه سلام الله علیها برای جامعه خواهیم پرداخت ضمن اینکه پخش نظرات کارشناسان مذهبی و ائمه جمعه سراسر استان و همچنین گزارش های مردمی از مجالس عزای حضرت صدیقه طاهره (س) ، پیامک ها و تماس های تلفنی مردم، پخش مداحی و مرثیه ، با نوای ذاکران برجسته کشور و استان، نمایش کوتاه و... از بخش های مختلف این ویژه برنامه است.
وی گفت: یاس کبود امروز به صورت زنده از ساعت 17 تا 20 و به مدت 180 دقیقه از رادیو گیلان پخش می شود و دست اندرکاران برنامه عبارتند از نویسنده و تهیه کننده: سیدرضا سیددانش ، گویندگان: سید احمد قدسی، سیده جمعاور هاشمی، صدابردار: غلامرضا نصیری، گزارشگران: مریم شیزاد، داریوش محمدی ، میلاد غیور
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.