به گزارش ایرنا مردم شهرستان لاهیجان مانند مردم سایر شهرهای شرق گیلان در روز شهادت دختر گرامی پیامبر با سیاه پوش کردن شهر و سر در منازل خود و با راه اندازی دسته جات عزاداری از شب گذشته در مساجد و بقاع متبرکه این شهر به سینه زنی و عزاداری پرداختند.
دستجات بزرگ عزداری نیز از مسیر مسجد جامع این شهر تا گلزار شهدا حرکت و سینه زنی کردند و با تجمع عزاداران فاطمیون در صحن گلزار شهدای لاهیجان اشک ماتم ریختند.
مراسم ویژه علم گردانی دسته جات عزاداری محلات لاهیجان در روز شهادت بانوی دو عالم برگزار شد و هیات های مختلف عزاداری از شب گذشته با برپایی سینه زنی، سخنرانی و مداحی یاد رنج ها و مبارزات این بانوی پیونددهنده بین رسالت و امامت را گرامی داشتند.
بر در مساجد ، تکایا و بقاع متبرکه شهرستان لاهیجان پرچم های سیاه به عنوان نماد غم و اندوه آویخته شده و مسجد جامع لاهیجان، بقعه میر شمس الدین ، بقعه امیرشهید، بقعه یمنی، شیخ زاهدگیلانی، امام زاده حسین و دیگر مساجد شهر لاهیجان از جمله مکان هایی است که مراسم های عزاداری برگزار شد.
سوگواره یاس نبوی ویژه برنامه رهروان یاس نبوی نیز عصر امروز در آستان مقدس میر شمس الدین لاهیجان برگزار شد.
حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه سلام الله علیها به دنیا آمد، نام مبارک آن حضرت، فاطمه است، برای ایشان القاب و صفاتی از جمله زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است.
امروز (سه شنبه) سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.