به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ابوطالب حجازی امام جمعه موقت رشت غروب سه شنبه در این مراسم ، با بیان اینکه انسانی که در عصر وقوع یک واقعه تاریخی زندگی می‌کند نمی‌تواند تمام زوایای آن واقعه را درک کند، تصریح کرد: در عصر وقوع هر حادثه موافقان و مخالفانی هستند و بعضی از مواقع تبلیغات وقایع را طور دیگری جلوه می‌دهد.
وی به سرگشتگی افراد در هیاهوی تبلیغی اشاره کرد و افزود: افراد در هیاهوی تبلیغات مختلف نمی‌توانند تشخیص دهند که واقعیت کدام است.
دبیر ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، بیان کرد: مردم زمان حضرت زهرا(س) این بانوی بزرگ اسلام را نشناختند.
حجازی به معنویت والای حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: زندگی عادی حضرت زهرا(س) در ابعاد شوهرداری، فرزندداری و خانه‌داری قابل بررسی است.
وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) آگاه به مسائل سیاسی زمان خود بود، خاطرنشان کرد: بانوی جوان عبادتگری که نماز شب و مستحبی ایشان ترک نمی‌شد و عارفی که به کمال عرفانی رسیده بود، از دیگر ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) است.
امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه فاطمه(س) در بعد سیاسی حامی ولایت بود، متذکر شد: حضرت زهرا(س) همواره از حضرت علی(ع) در راستای دفاع از ولایت حمایت کرد.
وی مقام معنوی حضرت فاطمه(س) را به مراتب از مقام اجتماعی ایشان بالاتر دانست و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) دارای منزلتی است که برای تمام فرزندانش الگو محسوب می‌شود.
امام جمعه موقت رشت با اشاره به مقام شفاعت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: در روز رستاخیز حضرت زهرا(س) شفاعت‌کننده بزرگ محسوب می‌شود.
مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا از روز گذشته (دوشنبه) در بیت نماینده ولی فقیه در استان گیلان آغاز شده و تا فردا (چهارشنبه) ادامه دارد.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.