سرهنگ سید اکبر قاسمی عصر چهارشنبه درحاشیه مراسم بدرقه این دانش آموزان به خبرنگار ایرنا گفت: این کاروان شامل 120 نفر از دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان های این شهرستان است که به مدت چهار روز ، از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می کنند.
وی افزود: این کاروان با سه دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام شده و تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به عنوان راوی، مربی، سرپرست و روحانی آنان را در طول بازدید همراهی می کنند.
سرهنگ قاسمی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف مردم بویژه جوانان دارد، افزود: آشنایی با رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی، بازخوانی وصیت نامه ها و خاطرات شهدا و چگونگی انجام عملیات های این دوران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اهداف اصلی اعزام کاروان های راهیان نور است.
وی با بیان این که دشمن امروز از راهیان نور به وحشت افتاده ، گفت: دشمنان ما از همه تلاش و امکانات موجود علیه ارزش ها و راهیان نور استفاده می کنند تا بین نسل حاضر و فرهنگ دفاع مقدس فاصله بیندازند که موفق نخواهند شد.
مدیر آموزش و پرورش رضوانشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از اعزام این کاروان ها در قالب کاروان راهیان نور، تبیین ایثارگری ها و ارزش های دفاع مقدس و نیز ترویج فرهنگ مقاومت و روحیه ایثار بین دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز جامعه است.
علی گواهی افزود: اردوهای راهیان نور یک تمرین برای روزهای خوب زندگی فردای دانش آموزان است که باید نهایت بهره و استفاده را از آن ببرند.
وی گفت: بسیاری از شهدای ما در سن دانش آموزی در جبهه ها حاضر شدند و اغلب جوانان دوران جنگ تحمیلی در آن زمان که دانش آموز بودند به جبهه ها اعزام می شدند و جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار:مهرعلی گواهی**انتشار:کبیری
7293/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.