به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی وارسته بهدانی در جلسه بررسی روند اجرایی شناگاه های ساحلی از ظرفیت سنجی استاندار گیلان در زمینه گردشگری تشکر کرد و گفت: گردشگری ظرفیت مهم و بکری است که در گیلان توجه خاصی به آن نشده است که با ورود دکتر سالاری و نیازسنجی در راستای پیشرفت و توسعه گیلان با اولویت بندی گردشگری و کشاورزی به طور جدی در حال پیگیری و اجراست.
فرماندار رودسر با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های بخش گردشگری، گردشگری دریایی است، افزود: حدود 90 درصد میهمانان به دلیل جاذبه دریا به گیلان سفر می کنند ولی نیاز است که توجه ویژه ای به این مقوله داشته باشیم و زمینه های ماندگاری مسافرین را در گیلان بیشتر کنیم.
وی با بیان این مطلب که شرکت های سرمایه گذار زیادی در سطح کشور در حال اجرای طرح های گردشگری ساحلی هستند، عنوان کرد: با پرزنت شرکت بین المللی کیش پارس مارین در جلسه، پیشنهاد می شود به گونه ای برنامه ریزی شود تا این شرکت با بازدید میدانی از شهرستان‌ها و ظرفیت های سواحل، نظرات خود را جهت اجرا کردن این طرح با آنالیز و برآورد قیمت مورد بررسی کامل قرار گیرد.
وارسته تاکید کرد: گردشگری بخش های مختلفی دارد که گیلان بیشتر آیتم های آن را داراست و انتخاب اولویت اصلی برای گیلان و جدیت مدیران در اجرای آن می تواند اشتغال در گیلان را شکوفا و زمینه رونق اقتصادی را فراهم سازد.
فرماندار رودسر با تاکید بر اولویت کشاورزی در کنار آیتم گردشگری، خاطرنشان کرد: هر دو آیتم در گیلان لازم و ملزوم یکدیگرند و کشاورزی گیلان توانسته رونق گردشگری را افزایش دهد که به نحوی صنعت توریسم را تقویت بخشیده که غفلت از آن باعث شده گیلان در رشد و شکوفایی به حداقل بسنده کند و پیشرفت چشمگیری نداشته باشد.
وی در پایان یادآور شد: اجرای طرح بوم گردی، تقویت صنعت توریسم و استفاده از ظرفیت فوق العاده ساحل، گیلان را به جایگاه حقیقی خود می رساند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 862642
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.