رئیس‌کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به افتتاح مرکز کنترل ترافیک این شهر، گفت : رشت از معدود شهرهای دارای مرکز کنترل ترافیک کشور است.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای پنجم کلانشهر رشت، پیرامون ‌مرکز کنترل ترافیک که امروز افتتاح می‌شود، اظهار کرد: مسئولان برای انجام چنین پروژه ای سالها در تلاش بودند و کسی حق ندارد آن را به نام خود مصادره کند.

اسماعیل حاجی پور راه اندازی مرکز کنترل ترافیک را برای ساماندهی ترافیک شهری و ۱۱ مورد از موارد دیگر کنترل ترافیک را از اهداف خود در شورای پنجم برشمرد و خاطر نشان کرد: تلاش اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای پنجم در راستای افتتاح این مرکز نتیجه بخش بود بطوریکه امروز کلانشهر رشت از معدود شهرهای دارای مرکز کنترل ترافیک در کشور است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۳۹ دستگاه دوربین در سطح شهر تصریح کرد: قرار است به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز به صورت آزمایشی به انجام این کار فرهنگی بپردازیم .

به گفته رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت اگر از فردا تا ۲۰ روز آینده تخلفی از سوی رانندگان صورت بگیرد مشمول جریمه نخواهند شد.

حاجی پور گفت : قرار است با مشارکت بانک شهر ۴۰۰ دستگاه دوربین دیگر نیز در قالب BOT خریداری شود .

وی افزود: ایجاد مرکز کنترل ترافیک نه تنها موجب حل بخشی از مشکلات ترافیک شهر می شود بلکه مشکلات در حوزه‌هایی همچون کنترل اتوبوس‌ها، بازرس‌ها و ایستگاه‌های تاکسی را نیز برطرف می‌کند.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک، فروش طرح در پیاده راه آغاز می‌شود، بیان کرد : اولویت فروش طرح با قیمت بسیار پایین با بازاریان محدوده پیاده راه است.

حاجی پور همچنین گفت: فروش طرح برای ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکسی‌های تلفنی و ساکنان محدوده طرح ترافیک رایگان خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه راه اندازی فیبر نوری باید در ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز انجام شود افزود: برای این‌مهم ‌نیز فراخوان داده شده و به زودی با شرکت های معتبر این کار انجام ‌می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.