نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: ایثارگری و جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس سبب بقا، رشد و بالندگی انقلاب اسلامی شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در همایش وحدت و همدلی رزمندگان خطه شمال «فاتحان فاو» با محوریت عملیات والفجر۸ در سالن دانشگاه آزاد اسلامی پل تالشان واحد رشت با خیر مقدم به فرماندهان و خانواده معظم شهدای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان گفت: در دوران دفاع مقدس ایثارگران خدمات بزرگی نسبت به انقلاب اسلامی انجام دادند و اکنون نیز در خدمت جامعه هستند.

وی حضور ایثارگران در دوران دفاع مقدس را سبب بقا، رشد و بالندگی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: عاملی که می‌تواند ما را در مسیر مستقیم حفظ کند، ولایت فقیه است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دیروز امام(ره) و امروز مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان ایستادگی کردند، تصریح کرد: تنها وجود امام کافی نیست و مردم باید مطیع اوامر رهبری باشند.

قربانی سپاه، بسیج و امت اسلامی را مطیع اوامر مقام معظم رهبری خواند و خاطرنشان کرد: امر مذکور تنها کفایت نمی‌کند زیرا ممکن است از رهبری اطاعت کنند اما با همدیگر اختلاف داشته باشند.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «حفظ وحدت اسلامی از اوجب واجبات است»، اشاره کرد و ابراز داشت: ۲۵۰ هزار شهید در کشور و هشت هزار شهید در گیلان برای حفظ انقلاب اسلامی تقدیم شده است و امروز وظیفه داریم این نعمت الهی را حفظ کرده و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

ایثارگران با مشاهده ایرادها به مسؤولان تذکر دهند

مصطفی سالاری، استاندار گیلان نیز در همایش مذکور با اشاره به پیام دفاع مقدس به جامعه بیان کرد: پیام جدی ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس باید به جامعه منتقل شود.

وی به رسالت جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: رزمندگان با شهامت، شجاعت و شهادت‌طلبی از انقلاب و وطن دفاع کردند و با سربلندی و رشادت از این آزمون بزرگ بیرون آمدند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اقشار و سلیقه‌های مختلف بر ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس اذعان دارند، عنوان کرد: تمام جامعه قدردان رشادت رزمندگان است. ایثارگران دغدغه‌مندتر از دیگران نسبت به حفظ نظام هستند. اگر ایثارگران بخواهند تذکری به مسئول یا دستگاهی دهند مردم آن را می‌پذیرند.

سالاری با بیان اینکه امروز دغدغه‌مندی ایثارگران به نحو دیگری در جامعه بروز می‌کند، گفت: در صداقت ایثارگران کسی تردید نمی‌کند و امروز نیز در دفاع از استقلال، آزادی، جمهوریت نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشگام هستند.

وی بر تذکر ایثارگران نسبت به ایرادها به مسئولان تأکید کرد و اظهار داشت: ایثارگران به مقام‌ها و منسب‌ها کاری نداشته باشند زیرا مقام در قوای سه‌گانه ناشی از جانفشانی و ایثارگری این قشر از جامعه است.

رسول جلایی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز با اشاره به برگزاری همایش وحدت و همدلی رزمندگان خطه شمال «فاتحان فاو» تصریح کرد: سال گذشته همایش مذکور در استان مازندران برگزار شد و سال آینده در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فرماندهان دوران دفاع مقدس در لشکر ۲۵ کربلا گوشه‌هایی از عملیات والفجر فجر را در همایش فاتحان فاو روایت کردند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از رونمایی از مستند «حاجی جوشن» در همایش مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: رونمایی از فتوکلیپ مدافعان حرم از دیگر بخش‌های این همایش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.