فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: پویایی و موفقیت دانشگاه ها در گرو ایجاد انگیزه و تنوع خدمات برای دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها است که نگاه و رویکرد مدیریت دانشگاه در آن تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا بیان کرد: دانشگاه ها نقش حیاتی در توسعه جامعه دارند و این مجموعه اگر می‌خواهد اثر بخش باشد باید به واسطه اساتید آن به عنوان جامعه مرجع نقش آفرینی کند و در این نقش آفرینی مدیریت فضاهای دانشگاهی برای تولید انگیزه و ارائه خدمات مناسب بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مدیریت دانشگاه باید با توجه به چشم اندازهای ترسیم شده در مسیر اهداف آموزشی مورد نیاز جامعه حرکت کند و همچنین با توجه به منابع انسانی و امکانات دیگر که در دست دارد خدمات خوبی را بتواند به دانشجویان ارائه دهد تا هم در دانشگاه پویایی داشته باشیم و هم شاهد کمبود دانشجو در دانشگاه نباشیم .

وی در کنار سهم آموزشی مراکز دانشگاهی غیردولتی به چگونگی جذب و نگهداری دانشجو در این مراکز اشاره کرد و گفت: وقتی دانشجو از دست رفت و نتوانستیم خدمات مناسبی برای جذب و نگهداری آن انجام دهیم مطمئنا دانشجو برای تحصیل به جای دیگری مراجعه خواهد کرد و این نیاز جامعه امروزی ماست که مدیران دانشگاه ها باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و با ارائه خدمات مناسب با نگاه به مشتری مداری حرکت کنند.

وی یاد آور شد: یکی از بخش‌هایی که دانشگاه‌ها معمولاً به آن توجه نمی‌کنند و غفلت دارندحوزه مشتری مداری است چون دانشگاه خدماتی ارائه‌می‌دهد و درآمدی کسب می‌کند و مجموعه‌ای را اداره می‌کند که محیط کسب و کار هم هست.

وی اظهار داشت: برای ایجاد تحول در دانشگاه ها کادراداری و اموزشی از مدیریت دانشگاه گرفته تا استاتید و پرسنل باید با همدیگر همدلی و همراهی  و اتحاد داشته باشند تا بتوانند  به دانشجو خدمات ارائه دهند و این خدمات باید شایسته و در تراز دانشجو باشدو باید بپذیریم که دانشگاه با دبیرستان فرق دارد.

رنجکش ادامه داد: ادامه روند کاهش متقاضیان در بسیاری از مراکز آموزشی نشان دهنده این است که جذابیت های لازم در حوزه پذیرش و نگهداری دانشجو دردانشگاه وجود ندارد و این بدین معناست  که یا سیستم مدیریتی بی تفاوت است یا اساتید بی انگیزه هستند که آن هم بر می‌گردد به نگاه سیستم مدیریتی که باید با توجه به نیاز پاسخگو باشد.

در  ادامه این جلسه که با حضور ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، وی گزارشی از مجموعه خدمات در شهرستان ارائه داد و از فرماندار آستارا تشکر کرد.

 استقامت رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا هم در این نشست ضمن تشکر از حضور فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از وضعیت دانشجو ُاساتید و درآمد و هزینه‌های دانشگاه پرداخت و خواستار کمک مسئولان برای توسعه فعالیت های این دانشگاه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.