پروین قادر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: به هر مددجو و توانخواه 200میلیون ریال پرداخت می شود که گروه هدف بهزیستی با این وام ها برای ایجاد اشتغال، اقدام به خرید ادوات کشاورزی، کارگاه نجاری، مرغ فروشی و کارواش کردند که دو طرح اشتغال معلولان و در حوزه مسکن نیز چهار واحد مسکن مددجویان به صورت نمادین در دهه فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: کلینیک مددکاری جهت ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار ، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ، ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری به بازتوانی زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست، آموزش مهارت های زندگی ، کاریابی و مهارت های کسب طی دهه فجر در شهرستان لاهیجان به بهره برداری رسید.
وی یادآورشد:هدف از پرداخت وام های خوداشتغالی، کارفرمایی و تشکیل گروه های همیار و اشتغال پایدار برای این خانوارها جهت توانمندسازی آنان می باشد.
وی اظهارداشت:بهره برداری از مرکز کاهش آسیب سیار (موبایل سنتر) که اولین مرکز کاهش آسیب سیار در گیلان محسوب می شود با کمک بلاعوض بهزیستی به موسسه خیریه همای سعادت در این دهه راه اندازی شد که این مرکز با خریدن خودروی ون و تجهیز و جذب سه نفر نیروی روانشناس، مددکار و راننده به ارائه خدمات تخصصی به بیماران معتاد پرخطر در مناطق آسیب خیز حاشیه شهر و مشاوره های شخصی، خانوادگی در این مناطق می پردازد که در صورت تمایل و ضرورت بیماران را برای درمان بیشتر به مراکز درمانی ارجاع می دهند.
قادر گفت: ارائه خدمات بهداشتی جهت پیشگیری از بیماریهای واگیردار (هپاتیت C، Bو HIV) و دادن یک وعده غذای آماده به بیماران پرخطر در حاشیه شهر لاهیجان و شرق گیلان از جمله کارهای این مرکز است.
وی خاطرنشان کرد:اداره بهزیستی لاهیجان با کمک خیرین خوب شهرستان سعی در برآورده کردن نیازهای افراد تحت حمایت خود دارد و امیدواریم کمکهای تخصصی و مالی سازمان بهزیستی در کنار کمک های مردم خیر شهرستان بتواند خدمات مفید و بیشتری در زمنیه های پزشکی، مهندسی، مشاوره ای، نقدی و غیرنقدی جهت بهتر شدن زندگی اقشار تحت حمایت انجام دهد.
خانم قادر افزود: 70 خیر حامی هفتاد نفر از دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند که ماهیانه مبالغی در وجه این دانش آموزان واریز می کنند که در جشن انقلاب در سالن حکیم زاده بهزیستی به مناسبت دهه فجر از تعدادی از این خیرین با لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.
وی تاکید کرد :افراد خیر به شیوه های مختلف با بهزیستی شهرستان لاهیجان همکاری دارند و در ارایه خدمات پزشکی ، دندانپزشکی ، مهندسی و خدمات غیرنقدی از مددجویان حمایت می کنند و تعدادی از آنها بازاریانی هستند که کمک های نقدی و جنسی خود را در اختیار مددجویان بهزیستی که غیرقابل بازتوان و یا بازتوان هستند قرار می دهند و اگر افراد دیگری نیز تمایل داشته باشند در این امر خیر مشارکت کنند می توانند به نیازمندان و افراد توانخواه کمک نمایند.
وی اظهارداشت:همچنین در هفدهم بهمن ماه به چهار خانواده تحت پوشش روستایی وام مسکن اهداء شد که برای مسکن هر کدام از آنها حدود یک میلیارد ریال هزینه شده است و به 15نفر از مددجویان نیز 80میلیون ریال وام با سود کم پنج درصد پرداخت شد .
وی افزود: نمایشگاه دایمی معلولان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی با کمک خیرین با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیون ریال در دهه فجر افتتاح شد که در این نمایشگاه فروش تولیدات معلولان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی انجام می شود .
رییس اداره بهزیستی لاهیجان یادآورشد: در نهمین روز دهه فجر ساختمان جدید کمپ ( مرکز اقامتی میان مدت) معتادان با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون ریال با اشتغالزایی برای شش خدمتگزار افتتاح شد که انجام خدمات در این مرکز با حضور پزشک و روانشناس برای درمان و ترک اعتیاد بیماران معتاد صورت می گیرد.
به گفته وی افتتاح مهد کودک شهری با هزینه ای بالغ بر 850میلیون ریال و با اشتغال چهار نفر جهت نگهداری و آموزش کودکان در دهه فجر از دیگر برنامه های بهزیستی لاهیجان در دهه فجر بود.
حدود پنج هزارخانوار توانبخشی و درحوزه اجتماعی 1900خانوار تحت پوشش بهزیستی لاهیجان قرار دارند که در مجموع بیش از 7900خانوار توانخواه و مددجو تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان قرار دارند.
خبرنگار:نظرپور
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.