توفان سماپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه یکصد و هشتادمین جلسه شورای عالی اداری دولت به تاریخ 17/11/96، مراکز آموزش علمی کاربردی دستگاه های دولتی از نیمسال دوم تحصیلی جاری، اجازه پذیرش دانشجو ندارند و دستگاه های دولتی باید نیازهای آموزشی خود را به صورت خرید خدمات از مراکز علمی کاربردی خصوصی تامین کنند.
وی بیان کرد: این مصوبه در آموزش‌های عالی علمی کاربردی به بخش خصوصی فرصت برابر ایجاد می کند و موسسات و مراکز دولتی آموزش علمی کاربردی، باید تا پایان سال تحصیلی 98-97 تعطیل یا به بخش خصوصی واجد شرایط واگذار شوند.
وی اظهار کرد: با کاهش تعداد مراکز آموزش علمی کاربردی در استان گیلان، مرکز آموزش علمی کاربردی آستارا تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه جامع نه تنها دچار محدودیت نمی شود، بلکه با توجه به حذف رقبای خود، برای تامین نیازهای آموزشی دستگاه های اجرایی این شهرستان در رشته های مورد نیاز کارکنان یا افراد تحت پوشش آنها، آماده است.
سماپور ادامه داد: مرکز آموزش علمی کاربردی آستارا رشته های تحصیلی خود را مبتنی بر نیاز منطقه تعریف و ایجاد می کند و 75 درصد دانش آموختگان آن شاغل هستند و بیشتر فارغ التحصیلان رشته های خدمات بندری و امور گمرکی این مرکز، در ادارات بندر و گمرک آستارا و شهرستان های اطراف مشغول به کار شده اند.
او گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی آستارا با هدف ارتقاء مهارت شاغلان و دانش آموختگان فاقد تجربه کار، در چهار حوزه فرهنگ و هنر، صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی و کشاورزی فعالیت می کند و در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته های تحصیلی نظیر حقوق، فناوری اطلاعات، حسابداری، معماری، امور گمرکی و تربیت بدنی حدود 600 دانشجو دارد.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی آستارا افزود: این مرکز برای نیمسال دوم سال تحصیلی 97-96 علاوه بر رشته های موجود، در رشته های جدید کاردانی فنی برق صنعتی، کاردانی فنی الکترونیک صنعتی و کارشناسی حرفه ای تربیت بدنی (گرایش مربیگری آمادگی جسمانی) دانشجو می پذیرد.
سماپور ادامه داد: مراکز مشاوره، کلینیک کارآفرینی، ارتباط با مرکز رشد، کانون ها و انجمن ها علمی و دانشجویی، استادان حرفه ای و بازدیدهای گروهی از محیط کار در قالب درس کاربینی از امتیازات مرکز علمی کاربردی آستاراست و باعث مطابقت توانمندی دانش آموختگان با نیازهای بازار کار شده است.
وی اظهار کرد: این مرکز هر سال در مهر و بهمن ماه دانشجو می پذیرد و علاقمندان به تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی آن می توانند با هر نوع دیپلم، بدون کنکور ابتدا در مقطع کاردانی نام نویسی و سپس در کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل و مدرک مورد تایید وزارت علوم و قابل ترجمه و ارائه به کشورهای مختلف را دریافت کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود هفت هزار دانشجو و طلبه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، سما، غیر انتفاعی شهریار و حوزه علمیه آن تحصیل علم می کنند.
خبرنگار:عیسی پاشاپور**انتشاردهنده:کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.