علی مقصودی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: کسبه، بازاریان و شهروندان نسبت به حضور دستفروشان و سد معبر گله مند هستند و در این راستا شهرداری با توجه به وظیفه قانونی خود نسبت به جمع آوری دستفروشان اقدام می کند.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری رشت برای رفاه حال دستفروشان اظهار کرد: طی سه سال اخیر چندین بازارچه در مناطق مختلف این کلانشهر راه اندازی شده اما عملاً 60 درصد بازارچه ها تعطیل است و دستفروشان، تمایلی برای حضور در این بازارچه ها ندارند.
مقصودی درباره مصوبه مربوط به دستفروشی در این کلانشهر خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه دستفروشی از صبح تا ساعت 20 ممنوع است و از هشت شب به بعد، مانعی ندارد.
وی با بیان اینکه نیروهای سد معبر شهرداری رشت مظلوم واقع شده اند، اظهار کرد: هجمه ای که علیه نیروهای سد معبر شهرداری وجود دارد، عادلانه نیست زیرا آنان به وظایف خود عمل می کنند.
معاون شهردار رشت درباره انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی مبنی بر درگیری ماموران سد معبر با دستفروشان خیابان سردار جنگل رشت تصریح کرد: نیروهای سد معبر شهرداری کلانشهر رشت در این خیابان به وظیفه قانونی خود نسبت به جمع آوری دستفروشان اقدام کردند که با درگیری آنان مواجه شدند.
وی با اشاره به مصدومیت چند نفر از نیروهای سد معبر در انجام وظیفه قانونی خاطرنشان کرد: شهرداری درباره این موضوع شکایت کرده و پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است.
حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد. ابتدای خیابان شریعتی در میدان شهدای ذهاب، میدان فرهنگ، خیابان های سردارجنگل و مطهری رشت از جمله مکان هایی هستند که دستفروشان در آنجا حضور دارند.
در مجموع پنج منطقه شهرداری کلانشهر رشت، 87 نفر نیروی سد معبر فعال هستند.
خبرنگار:شادی خورشیدی سدهی**انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.