حسین اکبر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای بیش از 211 کیلومتر عملیات شبکه گذاری برای گازرسانی به این 50 روستا اظهار داشت : برای بهره برداری از این پروژه ها معادل 120میلیارد ریال هزینه شده است.
وی تصریح کرد: با راه اندازی این پروژه ها امکان بهره مندی بیش از دو هزار 500 خانوار روستایی از نعمت گاز فراهم شده است.
وی افزود: با بهره برداری از پروژه ها طی دهه فجر ، تعداد خانوارهای بهره مند از گاز طبیعی در گیلان به 831 هزار خانوار رسید و درصد بهره مندی خانوارهای گیلانی به 97و شش دهم درصد افزایش یافت.
اکبر به پروژه های در حال اجرای این شرکت نیز اشاره و بیان کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی به 57 روستای دیگر در حال اجراست که در صورت تامین بودجه در سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان همچنین از گازرسانی به 87 واحد صنعتی عمده در استان با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال خبر داد و گفت: گازرسانی به این واحدها سبب صرفه جویی 12 میلیون لیتر فرآورده های نفتی شده است.
وی همچنین از اجرای عملیات گازرسانی به 62 واحد صنعتی عمده دیگر با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال خبر داد و افزود: گازرسانی گسترده در استان زمینه رونق کسب و کار کارگاه های کوچک و محلی در روستاها و مناطق دوردست را فراهم ساخته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: هم اینک تعداد مشترکان این شرکت از مرز یک میلیون عبور کرده و به یک میلیون و دو هزار مشترک افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: شرکت گاز استان گیلان برای تحقق این مهم، در یک سال گذشته زمینه بهره مندی بالغ بر 50 هزار مشترک را از نعمت گاز طبیعی فراهم نموده است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات گازرسانی در گیلان سبب افزایش رفاه عمومی، اشتعال زایی، حفظ محیط زیست و جنگل ها شده است.
شرکت گاز گیلان در حال حاضر دارای بیش از 930 هزار مشترک خانگی، 65 هزار مشترک تجاری، پنج هزار و دویست مشترک صنعتی و نیروگاهی و95 مشترک در بخش حمل و نقل می باشد.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.