به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا ، محمدباقر نوبخت دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، با بیان اهداف سفر خود به گیلان اظهار داشت: یکی از اهداف این سفر ، بهره برداری از یک هزار و 700 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بود.
وی خاطرنشان کرد: به منظور بهره مندی باقیمانده مددجویان کمیته امداد از احداث مسکن برای آنان آمادگی خود را برای ساخت 2 هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد تا سال آینده اعلام کردیم.
نوبخت ادامه داد: در کنار اجرای طرح های عمرانی، خود را موظف به خدمت رسانی به محرومان می دانیم تا مشکلات آنان برطرف شود.
وی به کاهش بارش ها نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این سفر به منظور لایروبی انهار 30 میلیارد تومان، برای ساخت سد شفارود 35 میلیارد تومان و 10 میلیارد تومان برای تکمیل ساخت هفت سد لاستیکی استان اعتبار تخصیص داده شد.
معاون رئیس جمهوری به پرداخت 50 میلیارد تومان اعتبار برای احیاء رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت اشاره کرد و گفت: برای رفع آلودگی و احیاء این 2 رودخانه هر مقدار اعتبار نیاز باشد، اختصاص می دهیم اما مردم باید نتایج اعتبارات گذشته را به صورت عینی ببینند و سپس اعتبارات تکمیلی پرداخت شود.
نوبخت با بیان اینکه فرصت ایجاد شده برای خدمت محدود است، اظهار داشت: در این مدت باید از هر فرصتی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و رفع دغدغه های آنان، استفاده کنیم و گام های موثر برداریم.
وی به تلاش های صورت گرفته در احداث راه آهن قزوین - رشت اشاره کرد و افزود: برای افتتاح با درنظرگرفتن قطارهای ویژه برخی از خانواده های معظم شهدا به میزبانی سازمان برنامه و بودجه به مشهد مقدس اعزام می شوند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به اهتمام دولت در ایجاد اشتغال برای جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: طی سال آینده 10 هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در شهرهای کوچک و روستاها درنظرگرفته شده است.
به گفته نوبخت، در سال 97 ، برای ایجاد یک میلیون و 33 هزار شغل هدف گذاری شده است.
وی همچنین از اهتمام دولت برای احیاء بافت فرسوده در شهرها بویژه رشت خبر داد و گفت: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری نیز تدابیری اندیشیده شده است.
وی در خاتمه سخنانش به پرداخت مطالبات چایکاران نیز اشاره و اضافه کرد: آن دسته از چایکارانی که مطالبات خود را دریافت نکرده اند، حداکثر تا پایان ماه بهمن جاری پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا ، پروژه راه آهن رشت - قزوین از سال 1386 آغاز شده و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه 10 میلیون تن بار و سه میلیون مسافر را جابجا کند. به گفته خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، از 164 کیلومتر طول این مسیر، 148 کیلومتر ریل گذاری شده و در بخش زیرسازی، یک کیلومتر در سمت گیلان و چهار کیلومتر در سمت قزوین باقی مانده که کارهای مربوطه، در حال انجام است.
مراسم خانه دار شدن 1700 خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان نیز امروز (دوشنبه) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت برگزار شد.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.