بخشدار رودبنه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در دهه فجر سال گذشته در بخش رودبنه سه طرح با اعتبار 16 میلیارد و 900میلیون ریال به بهره برداری رسید که طرح های امسال از نظر اعتباری 16 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.
سید محمد علوی افزود: برخی از این طرح ها شامل جمع آوری آب های سطحی در روستای ارباستان با اعتبار 350 میلیون ریال ، آسفالت راه روستای پایین محله رودبنه به یوسف آباد با اعتبار 37 میلیون ریال، نصب چراغ روشنایی روستایی شیرجوپشت با اعتبار 180میلیون ریال و اصلاح شبکه فرسوده برق و پایداری فیدرهای آن و رفع ضعف 700متر خط 20کیلوولت هوایی با اعتبار یک میلیارد و یکصد میلیون ریال است.
وی بهره برداری از پل روستای حاج سید محله با عرض شش متر و طول 10 متر با اعتبار 2 میلیارد و 400میلیون ریال از هزینه های ملی و استانی و طرح پرورش بوقلمون گوشتی را از دیگر طرح های افتتاح شده اعلام کرد.
علوی خاطرنشان کرد: برای این واحد با ظرفیت پرورش سه هزار قطعه بوقلمون، چهار میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل سامانه بهینه و چهار میلیارد ریال نیز آورده مالک هزینه شده است.
فرماندار لاهیجان در مراسم افتتاح واحد پرورش بوقلمون گوشتی در بخش رودبنه لاهیجان گفت: اولویت اول این شهرستان تولیدات کشاورزی است و امیدواریم بیش از این، شاهد زراعت و رونق در تولید بخش کشاورزی باشیم .
امیر جانبازی افزود: فعالیت های اقتصادی این شهرستان در بخش کشاورزی و گردشگری متمرکز می شود که امیدواریم با احیای گردشگری ، کشاورزی نیز رونق یابد.
وی خاطرنشان کرد: ستاد سرمایه گذاری شهرستان فعال شده و ضمن استقبال و حمایت از سرمایه گذاران، اگر مشکلی در این مسیر باشد، توسط این ستاد رفع خواهد شد.
شهرستان لاهیجان با حدود 168 هزار نفر جمعیت، 2 بخش مرکزی و رودبنه دارد که 25هزار نفر در بخش رودبنه زندگی می کنند. شهر رودبنه با حدود سه هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری شهر لاهیجان قرار دارد .
همچنین زنگ انقلاب در بخش رودبنه ، امروز با حضور مسئولان شهرستان لاهیجان نواخته شد.
خبرنگار:فرهادنظرپور**انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.