به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار آستارا عصر شنبه در این نشست در فرمانداری این شهرستان گفت: برای گسترش فرهنگ مطالعه بین مردم آستارا، با همکاری مسئولان کارهای خوبی انجام گرفته است.
یونس رنجکش افزود: آستارا دارای ظرفیت های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی است و نشست های کتابخوان باید به صورت جدی برگزار شود و نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه دارد.
وی اضافه کرد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی، به همکاری نهادهای تبلیغی و آموزشی نیاز داریم و باید خانواده ها نیز در کنار مسئولان اجرایی و تشکل ها در این زمینه فعالیت کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این نشست گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، رسالت کتابخانه های عمومی است و مشارکت همگانی را می طلبد.
وی افزود: جامعه در سال های اخیر با کتاب بیگانه شده و برگزاری نشست‌های کتابخوان می‌تواند در ترویج نشاط و پویایی در جامعه و توسعه عدالت اجتماعی نقش مؤثری ایفا کنند.
وی افزود: امیدواریم با استمرار این گونه نشست ها گامی در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه برداریم.
آرزو عباس زاده سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا نیز در این نشست گفت: نشست های کتابخوان ماهانه یکبار با هدف افزایش سرانه مطالعه و کمک به فرهنگ کتابخوانی در آستارا برگزار می شود و با استقبال مردم مواجه شده و برگزاری آن برای هنرمندان، دانش آموزان و دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است.
در ادامه این نشست مدیران معرفی کننده کتاب تجلیل شدند.
چهار باب کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 متر مربع مساحت و 2 هزار نفر عضو فعال دارند و 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان در آنها موجود است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.