فرماندار انزلی با تاکید به مسئولین شهرستان برای رفع نواقص سیستم های آب رسانی؛ خواستار اهتمام کشاورزان به انجام شخم زمستانه در زمین‌های شالیکاری شد.

به گزارش ایلنا از انزلی، میر شمس مومنی زاده فرماندار این شهرستان در جلسه مدیریت آب زراعی اظهار کرد: به تمامی شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران تاکید شده که در مدیریت آب زراعی اهتمام داشته و نسبت به رفع نواقص سیستم‌های آب رسانی و همچنین بررسی مناطق مختلف اقدام کرده و گزارش آن را به فرمانداری ارسال کنند.

وی افزود : با توجه به بارندگی های اخیر زمین های کشاورزی و شالیزارها در حال حاضر آماده انجام باقیمانده شخم زمستانه است که توصیه می شود کشاورزان هرچه سریعتر نسبت به انجام آن اقدام کنند.

مومنی زاده یادآور شد : کشاورزان برای جلوگیری از مواجهه با کمبود کود شیمیایی لازم است تا اواسط اسفند ماه نسبت به تهیه کود شیمیایی مورد نیاز اقدام کرده و برای جذب بهتر و استفاده بهینه از کود فسفاته (سیاه) بعد از انجام شخم زمستانه تمامی کود فسفاته را در شالیزار استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت بازگشایی حریم نهرهای زراعی به منظور همکاری با پیمانکار آب منطقه‌ای جهت لایروبی آنها تصریح کرد: باید برای بهره برداری بهتر و بیشتر از آب کشاورزی نسبت به مرمت سردهنه و لایروبی انهار و کانال ها اقدام شود که در این راستا دهیاران و شوراهای اسلامی روستا باید اهتمام لازم را برای بررسی و پیگیری این مهم داشته باشند.

فرماندار بندرانزلی حفظ و حراست و همچنین تعمیر و نگهداری از تاسیسات آبرسانی در ایستگاه های پمپاژ را بسیار با اهمیت دانست و یادآور شد: باید ایستگاه های پمپاژ و الکتروپمپ های چاه ها همواره کنترل شده و در صورت بروز خرابی ، از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به امور آب یا جهاد کشاورزی اعلام شود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی خصوصا برنج به عنوان اطمینان خاطر کشاورز محسوب می‌شود و کشاورزان بیمه کردن محصولات زراعی خود را جدی بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.