به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی کلانتری روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بیان داشت: دولت تدبیر و امید، مبلغ 2 میلیارد دلار برای رفع این مشکل در نظر گرفته و وزارت کشور نیز مسئول اجرایی این کار بود، اما به نحوی، مورد تایید مجلس شورای اسلامی واقع نشد.
وی با اشاره به ایجاد انواع آلودگی ها از پسماند افزود: لازم است نمایندگان گیلان و مازندران برای موضوع پسماند این دو استان شمالی، همتی فزون تر کنند تا زندگی عادی مردم دچار مشکل نشود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: موافقت برای اختصاص مبلغ یادشده از سوی رئیس جمهوری، بیانگر اهمیت موضوع است و ما هم انتظار داشتیم نمایندگان به این امر توجه کنند.
کلانتری با اشاره به بوی نامناسب در جنگل های گیلان و مازندران ناشی از پسماند گفت: مردم این دو استان، حق حیات دارند و مشکل پسماند بایستی رفع شود.
کلانتری در خاتمه سخنانش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار کرد: گیلان نیازمند تجدید نظر در بخش هایی از جمله اشتغالزایی است؛ اگر واحدهای صنعتی، به درستی و سازگار با محیط زیست احداث شوند، در این باره تاثیرگذار است.
بازدید از رودخانه زرجوب رشت، پناهگاه حیات وحش سلکه، افتتاح پروژه هایی در شهرک صنعتی سفیدرود و همچنین افتتاح همزمان ساختمان های تازه ساخت اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه و اداره پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر از برنامه های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به گیلان است.
خبرنگار:شادی خورشیدی سدهی**انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.