به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر چهارشنبه در نشست با سرمایه گذاران بخش خصوصی در فرمانداری این شهرستان افزود: دولت ها بستر کارآفرینی را فراهم می کنند و بخش خصوصی باید با استفاده از دانش روز، چرخه تولید و اقتصاد را به پیش ببرد.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در دولت تدبیر و امید برای پویایی چرخه تولید و اقتصاد اختصاص یافته است، افزود: به منظور توسعه اشتغال در روستاهای آستارا 180 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری اختصاص یافته تا از این طریق با اجرای طرح های نظیر بوم گردی بسترهای اشتغال را فراهم کرد.
وی پیوند دانشگاه ها را با حوزه تجارت آستارا ضروری خواند و اضافه کرد: متاسفانه در حوزه کسب و کار خرد، چشم اندازهای جدید را نتوانستیم برای آستارا فراهم کنیم و به همین دلیل بسیاری از بازارهای خارجی را از دست دادیم.
وی با دعوت از فعالان اقتصادی آستارا برای شرکت در همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری در روزهای 26 و 27 بهمن ماه، تصریح کرد: شهرستان آستارا با افتتاح خط ریلی در مسیر تحول اقتصادی بزرگی قرار خواهد گرفت و برگزاری این همایش می تواند فرصت های جدید سرمایه گذاری را در این شهرستان تبیین کند.
فرماندار آستارا افزود: از ظرفیت های مهمی نظیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تاکنون استفاده نشده و سازمان بنادر و دریانوردی و مجری طرح بندر باید چشم اندازهای جدیدی را برای این منطقه تعیین کنند.
اورنگ استقامت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا نیز در این نشست گفت: همایش ملی فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در هتل اسپیناس آستارا برگزار و در کنار این همایش، نمایشگاهی از توانمندی های تجاری و اقتصادی آستارا برپا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در این همایش چهره های علمی، اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان شرکت خواهند کرد، افزود: تاکنون 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و در اختتامیه آن از نویسندگان مقاله های برتر تجلیل خواهد شد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
2007 /7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.