اسفندیار ضیائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ویژه برنامه های سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با همراهی اعضای کمیته کودک و نوجوان و با شعار سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه ‌جانبه و اقتصاد مقاومتی در مراکز فرهنگی هنری استان گیلان برگزار می شود.
مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر استان گیلان ادامه داد: آشنایی بیشتر نسل‌ چهارمی‌ ها با مفاهیم و ارزش ‌های انقلاب اسلامی و ایجاد پیوند میان نسلی از اهداف ویژه برنامه های دهه مبارک فجر است.
وی با اشاره به هم ‌زمانی دهه مبارک فجر با ایام الله فاطمیه و با بیان این که ویژه ‌برنامه ‌های این ایام با نگاهی ویژه به تقارن این روز‌ها برنامه‌ ریزی شده، اظهار کرد: گلباران گلزار، تجلیل از ایثار‌گران، برگزاری نشست عفاف و حجاب فاطمی، برگزاری جشنواه فعالیت‌ های زیست محیطی با عنوان (دوستی با طبیعت) سفر کتاب و تئاتر فیلم به شهر‌های گیلان و اکران فیلم (پایان رویاها) از جمله این برنامه ‌ها است.
وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره موسیقی کودک و نوجوان، همایش زبان مادری و جشنواره‌ تئاتر و نمایش عروسکی، عضویت و نمایش رایگان فیلم، اجرای فعالیت مشترک کتابخانه پستی، اهدای کتاب و نوشت‌ افزار به کودکان و نوجوانان روستایی از جمله دیگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در دهه فجر است.
ضیائی خاطر نشان کرد: برگزاری جشن انقلاب و برپایی غرفه کانون با عنوان شکوه شکفتن در روز 22 بهمن، برپایی نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه، برگزاری آیین هویت ملی کودکان ایران اسلامی، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه ها است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بهره ‌گیری از 31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهار کتابخانه پستی، دو مرکز فراگیر و دو کتابخانه سیار روستایی، خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوان ارایه می دهد.
بیش از 50 هزار کودک و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان هستند.
دهه فجر از 12 بهمن آغاز می شود.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی**انتشار دهنده : بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.