به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر جانبازی عصر پنجشنبه در جلسه شورای ستاد مدیریت بحران این شهرستان ضمن اعلام آمادگی کامل دستگاه های اجرایی برای مدیریت بهینه بحران در لاهیجان اظهار کرد: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی، بارش برف از عصر شنبه در استان آغاز می شود و تا دوشنبه ادامه خواهد یافت که در همین راستا، اقدامات لازم جهت آمادگی و تجهیز دستگاه ها و امکانات از چند روز قبل انجام شده است.
وی افزود: باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که همه مردم از این بارش ها لذت ببرند و بدون هیچ گونه تنشی، حداکثر استفاده از این موهبتی الهی نصیب مردم شود.
وی اظهار امیدواری کرد که بارندگی های پیش رو با توجه به تنش کم آبی سال زراعی آینده، در تأمین ذخایر آبی شهرستان یاری کننده باشد.
جانبازی از دستگاه های مرتبط خواست تدابیر لازم را برای تأمین سوخت و بررسی وضعیت فنی ماشین آلات طی دوره بارش برف و هماهنگی برای استمرار فعالیت نانوایی ها و بهره گیری ویژه از ظرفیت دهیاران و شوراها برای اطلاع رسانی، همیاری و نیز تأمین ذخیره سوخت مورد نیاز برای روستاهای فاقد گاز فراهم آورند.
شهردار لاهیجان نیز در این جلسه گفت: ستاد بحران شهرداری این شهر را به شش قسمت تقسیم کرده و با انجام مانور خیابانی، برای مقابله با بحران برف و آبگرفتگی خیابان ها آماده است .
مسعود کاظمی افزود: پنج دستگاه سنگین اعم از برف روب، گریدر، یک دستگاه کامیون مجهز به تیغه برف روب، چهار کامیون با تجهیزات، خودروهای حمل و نقل، 40هزار لیتر سوخت پلمپ شده و 250نیروی شهرداری آمادگی میدانی دارند که به کمک مردم در روزهای برفی بشتابند.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده و بهمن ماه سال گذشته، دو برف سنگین را پشت سر گذاشت؛ مرحله اول برف سال گذشته موجب قطعی برق و بسته شدن راه های روستایی شد ولی مشکلات ناشی از مرحله دوم برف، با مدیریتی بهتر، ساماندهی شد.
خبرنگار:فرهادنظرپور**انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.