در این اطلاعیه که نسخه ای از آن روز جمعه در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت، آمده: در هنگام بارش برف و مواقع یخبندان حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری، رفت و آمد با وسیله نقلیه بدون لاستیک یخ شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخ بندان و لغزندگی سطح معابر خودداری شود و پیش از خروج از منزل از سالم بودن وسیله نقلیه ، وجود بنزین کافی در باک و مجهز بودن آن به امکانات ایمنی مطمئن شده و برای جلوگیری از یخ زدن آب رادیات خودرو، از الکل و ضدیخ استفاده شود.
در بخش دیگری از این اطلاعیه افزوده شده: هنگام رانندگی روی سطوح لغزنده، از ترمز گرفتن ‌های ناگهانی پرهیر شود، در صورت بروز نقص فنی در اتومبیل، آن را به منتهی الیه سمت راست هدایت و در مکانی مناسب متوقف کنید، در شب از نور پایین برای رانندگی استفاده شود و برای پیشگیری از برخورد سایر وسایل نقلیه عبوری، علایم هشدار دهنده در فاصله مناسب قرار گیرد.
در ادامه این اطلاعیه تاکید شده: در روزهای برفی و یخبندان حتی‌ الامکان از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نشود، در زمان لغزندگی معابر، کودکان و سالخوردگان تا حد امکان از منزل خارج نشوند، برای پیشگیری از کمبود اکسیژن و تولید گازهای مضر در روزهایی که سرمای هوا زیاد است، از گرم کردن بیش از اندازه محیط داخل ساختمان خودداری کرده و برای پیشگیری از آسیب های ناشی از زمین خوردن و تصادف با وسایل نقلیه عبوری، کودکان را از سرسره بازی در سطح کوچه و خیابان دور کنید.
در توصیه های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برای روزهای برفی افزوده شده: برای پیشگیری از برخورد با وسایل نقلیه، حتما از پیاده ‌رو تردد و از عبور از کناره راه ‌ها پرهیز شود، هنگام گذر از خیابان، ضمن رعایت فاصله مناسب از وسایل نقلیه، با احتیاط کامل عبور کرده و از دویدن خودداری شود، حین عبور از پل های عابر پیاده حتما مراقب پله های فلزی بوده و از دست زدن به تیرهای برق فلزی به شدت اجتناب شود.
در ادامه این توصیه آورده شده: هنگام پارو کردن برف بام‌ ها، از پرتاب برف در کوچه و خیابان خودداری و در صورت ضرورت یک نفر به عنوان کنترل کننده و راهنما در محل ریختن برف در نظر گرفته شود و برای پارو کردن برف پشت بام هرگز به صورت انفرادی اقدام نشود بلکه بایستی با کمک دیگران به صورت ترکیبی و با استفاده از تجهیزات حمایتی مانند طناب برای ایمنی فرد پارو کننده، استفاده شود.
در بخش دیگری از اطلاعیه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت افزوده شده: سعی شود که با مشارکت و همگرایی همسایگان نسبت به پارو کردن برف، بازگشایی کوچه و راه های تردد فرعی اقدام و هنگام پارو کردن پشت‌ بام، از پرتاب نشدن برف‌ روی سیم‌‌ های انتقال برق اطمینان حاصل شود.
در ادامه آمده است: برای جلوگیری از انتشار گاز CO یا همان مرگ خاموش، حتما نسبت به بازدید از لوله های بخاری و اطمینان از خروج گاز اقدام شود و برای خشک کردن لباس های خیس آنها را به بخاری ها نچسبانید زیرا احتمال آتش سوزی دور از ذهن نیست؛ همچنین هرگز لباس ها را روی اهرم شیر گاز آویزان نکنید.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، هوای سرد و بارشی از عصر امروز (جمعه) تا صبح دوشنبه در منطقه تقویت می شود که بر این اساس با توجه به تشدید بارندگی طی جمعه عصر تا یکشنبه، احتمال آبگرفتگی و بالاآمدن آب رودخانه ها وجود دارد. همچنین بارش برف در مناطق کوهستانی بصورت برف پیش بینی شده و در نواحی جلگه ای از شنبه شب تا صبح دوشنبه شرایط برای بارش مخلوط برف و باران و بتدریج بارش برف مهیاست.
خبرنگار:شادی خورشیدی سدهی**انتشاردهنده:کبیری
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.